Avatar billede meltinis Nybegynder
19. maj 2006 - 13:11 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Webhotel med rapportingservice - eller anden form for udskrift

Jeg sidder og laver en hjemmeside og har brug for at kunne lave rapporter (eller anden udskrift så jeg undgår headers og footers på min udskrift). Er der nogen der kender til sådan et webhotel - eller skal man selv leje en server for at få dette??
Avatar billede a1a1 Novice
19. maj 2006 - 13:17 #1
det har ikke noget med servere at gøre, men din browser

Filer -> side opsætning -> sidehoved og sidefod (fjern det der står) (i IE)

Du kan også lave et word dokument som kan udskrives (uden head og foot)

;o)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. maj 2006 - 13:18 #2
Du skal selv kode det ind i hjemmesiden ved f.eks at lave et link til en printervenlig version. Der er mig bekendt ingen webhoteller der implementerer dette da indholdet på siden jo vil variere fra side til side..
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. maj 2006 - 13:19 #3
Det er ikke helt rigtigt hvad du skriver a1. Det skal jo implementeres i koden og har derfor intet med browseren at gøre.
Avatar billede a1a1 Novice
19. maj 2006 - 13:37 #4
det kan være at vi lige skal være enige om HVAD en header og footer er...

I browseren er det der hvor der normalt i toppen står side X ud af Y og i bunden hvilken adresse (URL) det er printet fra.

hvis det er på selve "html" siden så er det noget andet...

;o)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. maj 2006 - 14:18 #5
Jeg tror det er selve html siden der menes men nu kommer jeg da i tvivl :)
Avatar billede meltinis Nybegynder
20. maj 2006 - 11:27 #6
Jeg vil gerne afklare dette - som a1 skriver så taler jeg om URL klokken osv. Mit problem er at den side jeg er ved at lave henvender sig til knap så IT-kyndige kunder som jeg ikke tør lade rode sig ud i at fjerne disse i deres egen browser da de derefter aldrig vil finde tilbage til det igen. Jeg må leve med det som det er. Desværre er et word- eller PDF-dokument heller ikke en løsning da det er dynamisk det som skal skrives ud. Det erderfor jeg synes at en reportbuilder ville gøre arbejdet, men I har nok ret - det er der inden udbydere der giver rode sig ud i :(
innercitydk - smider du også et svar... så får I lidt for besværet :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. maj 2006 - 16:36 #7
Det er bare ok :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
20. maj 2006 - 17:43 #8
Du kan jo bare genere pdf'en eller word'en dynamisk... Eller css-style dig ud af det...
Avatar billede meltinis Nybegynder
24. maj 2006 - 13:51 #9
Hvordan vil du generere PDF automatisk hvis webhotellet ikke udbyder det?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. maj 2006 - 15:00 #10
Hvad programmere du i....
Avatar billede meltinis Nybegynder
24. maj 2006 - 15:17 #11
ASP 3.0
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. maj 2006 - 15:42 #12
Ahhh... Så kan du jo ikke medmindre de har installeret en komponent.

Så kan du jo gøre det med css, vil jeg sige....

Eller find et webhotel der understøtter det ;-)

Eller find et php-script der kan gøre det...
Avatar billede meltinis Nybegynder
24. maj 2006 - 15:49 #13
Hele problemet ligger jo i at browseren sætter disse oplysninger på når man udskriver fra en hjemmeside - dette er svært at omgå medmindre man kommer over i et andet program som fx Acrobat Reader. Jeg må leve med det - tak for hjælpen, jeg lukker.
Avatar billede meltinis Nybegynder
24. maj 2006 - 15:55 #15
ahh... det var jo straks bedre - men så vidt jeg kan se så læser de fra en fil. Kan man gøre det hvis man ikke har det liggende i en fil, men som html (asp output)?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. maj 2006 - 15:58 #16
Ja, det burde ikke være noget problem...
Avatar billede meltinis Nybegynder
24. maj 2006 - 16:28 #17
Du skulle vel ikke have et kode eks.? Jeg opretter bare et nyt spg. så du kan få nogle point...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. maj 2006 - 16:50 #18
Ikke liggende. så skal jeg først lave noget..
Avatar billede meltinis Nybegynder
24. maj 2006 - 16:52 #19
ok... det behøver du ikke begynde på. Jeg opretter et spg hvis jeg løber ind i nogle problemer - vil du have nogle point for det du har gjort foreløbig?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. maj 2006 - 16:57 #20
Nej.... Det er okay...
Avatar billede meltinis Nybegynder
24. maj 2006 - 17:18 #21
Jeg takker for hjælpen :)