Avatar billede T101 Novice
19. maj 2006 - 09:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kapitel titel i header

I de mange bøger har forfatteren (eller forlaget) valgt at indsætte titlen på kapitlet man befinder sig ved øverst på siden.

Kan man gøre dette i Word. Det skal jo være en auto genreret tekst fordi eller bliver det jo det samme som står på hver side. Jeg håber nogen kan hjælpe. Opgaven skal være færdig idag.
19. maj 2006 - 09:56 #1
Ja, det kan håndteres i Word.

Overskrifterne skal formateres med overskrifts-typografierne, f.eks. "Overskrift 1".

Herefter indsætter du i Sidehovedet et felt, der henter denne tekst, der er formateret med overskriftstypografien.

Indsæt->Felt, Kategori: Kæder og henvisninger, Feltnavn: StyleRef
I listen til højre vælger du nu "Overskrift 1", og klikker OK
Avatar billede snoop_one Nybegynder
19. maj 2006 - 09:57 #2
Nu har jeg US version så du må lige oversætte hvis du har DK version.
Du går ind under view menuen og vælger "Header and Footer".
Så vælger du insert menuen og ind under field names vælger du "StyleRef" og under "Style name" vælger du "Heading 1"
Avatar billede T101 Novice
19. maj 2006 - 10:43 #3
Perfekt ... Det ser super fedt ud ...

Den må gå til Erik for hurtigst svar ..