Avatar billede kronborg1 Nybegynder
18. maj 2006 - 22:49 Der er 5 kommentarer

ingen adgang til min gamle dokumentmappe

Jeg har for nylig været ude for at skulle instalere windows igen på min maskine da det gamle (xp) gik ned og ikke vil strate igen. Fra denne nye partition er det nu umuligt at få adgang til min gamle dokumentmappe med en masse ting i som jeg bruge, jeg får simpelthen fejlmedingen "Adgang nægtet". Har i længere tid haft en supportsag kørende med Microsoft som imidlertid ikke kan hjælpe mig så jeg tænkte at jeg ville søge hjælp hos eksperterne. Hvad skal jeg gøre???
MVH
Christian
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 22:54 #1
Prøv at højreklikke på din mappe, under egenskaber-sikkerhed, kan du overtage
rettighederne over mappen.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 22:56 #2
Hvis det ikke lykkes så er her en kopi fra eksperten:

Sådan overtages ejerskab af en mappe
BEMÆRK! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative rettigheder. Hvis du kører
Windows XP Home Edition, skal du først starte i fejlsikret tilstand og logge på via en konto, der har
administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed.

Hvis du bruger Windows XP Professional, skal du deaktivere Simpel fildeling. Som standard bruges Simpel
fildeling i Windows XP Professional, når der ikke er noget domæne tilsluttet. Yderligere oplysninger om denne
handling finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge
Base:

307874 HOW TO: Disable Simplified Sharing and Password-Protect a Shared Folder in Windows XP
Sådan overtages ejerskab af en mappe:
Højreklik på den mappe, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
På listen Navn skal du klikke på dit brugernavn eller, hvis du er logget på som administrator, på Administrator,
eller klik på gruppen Administratorer. Hvis du vil overtage ejerskabet af mappens indhold, skal du markere
afkrydsningsfeltet Erstat ejer af underbeholder og objekter.
Klik på OK. Følgende meddelelse vises, hvor:mappenavn er navnet på den mappe, du vil overtage ejerskabet
af.

Du har ikke tilladelse til at læse indholdet af mappen mappenavn. Vil du erstatte mappens tilladelserne med
tilladelser, der giver dig fuld kontrol?

Alle tilladelser bliver erstattet, hvis du klikker på Ja.
Klik på Ja.
Avatar billede kronborg1 Nybegynder
20. maj 2006 - 17:41 #3
Tusind tak for det hurtige svar det virker som det skal nu!
MVH
Christian
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2006 - 17:45 #4
Tillykke med det, så lægger jeg et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juni 2006 - 19:25 #5
Husk at lukke.