Avatar billede mikkel. Nybegynder
18. maj 2006 - 19:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

monitor ved 60 Hertz

Jeg har mig et lille problem som jeg håber nogen af jer eksperter kan hjælpe mig med...

Jeg har mig en bærbar (asus) computer, som jeg skiftevis bruger som bærbar og som stationær via en portbar, hvor den derfra kobles til en ekstern skærm.

Problemet er at hvor gang den bruges som bærbar kører den 60 Hertz og når jeg så kobler den til portbaren og bruger den normalt kører den stadig 60 Hertz... Jeg kan selvfølgelig godt gå ind og skifte det til 75 Hertz, men det er pænt irriterende at skulle gøre det hver dag...

Er der en let løsning til mig problem? Kan man sætte computeren i forskellige "modes" så den husker de indstillinger jeg bruger når den benyttes som laptop (wireless tilkoblet mm) og de indstillinger der bruges som stationær (skærm ved 75Hertz)????

Håber i forstår spøgsmålet og at der findes et svar...
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2006 - 19:28 #1
Du kunne måske oprette en ny bruger i Kontrolpanel > Brugerkonti med de nye indstillinger, som du ønsker, når den bruges som stationær. Men jeg har aldrig prøvet det, så jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2006 - 23:43 #2
Hvilket gfx kort har maskinen? Der er sommetider mulighed for at gemme diverse skærmprofiler under driverne, men så skal du stadig skifte profil hver gang og så er du jo lige vidt, tror desværre du må finde dig i det, men er ikke 100% sikker
Avatar billede mikkel. Nybegynder
19. maj 2006 - 00:13 #3
Jeg har et radeonx700 kort...
Jeg har selv tænkt på det som milter siger... er det muligt at gennem forskellige indstillinger i en brugerkonto som jeg vælger ved windowsstart...???
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. maj 2006 - 00:24 #4
jeg vil tro det er muligt, men så skal du til at sætte en hel win profil op med alle dine personlige indstillinger
Avatar billede mikkel. Nybegynder
19. maj 2006 - 12:40 #5
Hmm det virker faktisk så den husker at skærmen kører ved 75 Hertz når jeg vælger brugeren jeg kalder stationær. Jeg kan ikke lige få den til at huske at wireless network skal være frakoblet ved brugeren stationær og enabled ved brugeren laptop.....

Nå men det besvarede jo faktisk mit spørgsmål selvom jeg ville ønske jeg også kunne få den til at huske netværksopsætningen...

En af jer må komme med et svar.. kan ikke lige vurdere hvem der fortjener det mest?
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. maj 2006 - 13:10 #6
du bestemmer
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. maj 2006 - 15:39 #7
øhh skulle milter ikke have halvdelen?? Milter bare sig til så ligger jeg et spm med 100 point til dig, hvis du vil have :)
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2006 - 16:07 #8
drgonzo  >  Jeg var åbenbart ikke hurtig nok :)

Og, jo tak til tilbudet :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. maj 2006 - 19:09 #9