Avatar billede rasmuspq Nybegynder
18. maj 2006 - 16:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sort skærm efter afinstallation af grafikkort

jeg vågnede op til gul skærm og i min iver for at løse problemet fik jeg deaktiveret grafikkortet og genstartet (morgenkaffen havde vist ikke helt fundet vej helt op)...efter dette startede problemet da jeg uden grafikkortet ikke kunne se noget billede...har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, VGA-tilstand...sidst kendte fungerende tilstand....projektor via component osv...ingen af tilstandene lader mig kigge med længere end til selve windows starter op...kan høre på lyden at den starter op som den skal.....

Hvad kan man gøre....er jeg nødt til at pille kortet helt ud og geninstallere eller kan man famle sig vej i blinde til Kontrol/skærm og gen-aktivere kortet....

jeg har fundet fejlen til den gule skærm og det var jo et klassiks løst stik problem....helt tørt....håber at jeg kan lære lidt af mine dumheder....
Avatar billede allanfo Praktikant
18. maj 2006 - 16:55 #1
Prøv at kontrollere stikket igen. Måske har du sat det til den forkerte port. De fleste grafikkort har jo 2 udgange i dag.

Og windows bliver måske vist gennem det stik du ikke har kablet i.
Avatar billede rasmuspq Nybegynder
18. maj 2006 - 19:49 #2
har tjekket stikkene godt og grundigt i begge ender og udgange....tror ikke at det er stikkene, men grafikkortet der ikke er aktiveret.....jeg kan jo sagten se at den starter op...indtil den når windows og indlæser selve styresystemet....kan vælge frit imellem de forskellige tilstande efter tryk på F8....kan bare ikke komme videre i nogen af de fejlsikrede tilstande...
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
18. maj 2006 - 20:43 #3
Hvordan har du deaktiveret dit grafikkort? Hvis det er under Enhedshåndtering så burde det ikke betyde noget. Og i fejlsikret tilstand kan jeg ikke se hvordan noget lavet udenfor bios skulle have indflydelse på noget.

Jeg må dog indrømme at jeg ikke ved så meget om hardware, så kan være du har fået rodet med noget som jeg ikke vidste man kunne ødelægge ;)
Avatar billede rasmuspq Nybegynder
18. maj 2006 - 21:42 #4
ja det er under enhedshåndtering at jeg har deaktiveret det

højreklik på skrivebord/egneskaber for skærm/avanceret og derinde deaktiveret grafikkortet....

og nej jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ikke kan komme videre fra i fejlsikret tilstand, den loader lidt forskelligt og stopper ved at cursouren står og blinker, som om den venter på at man skriver noget, men det kan man ikke....
Avatar billede allanfo Praktikant
19. maj 2006 - 03:29 #5
Ok. Har du eventuelt et andet grafikkort, som du kan montere. Det skulle tvinge windows til at installere drivere til det nye kort, og det skulle så gerne være aktiveret.
Avatar billede rasmuspq Nybegynder
19. maj 2006 - 11:19 #6
Ja det er var osse den mulighed jeg kom frem til efter at jeg havde prøvet at boote fra recoverydisken uden held...

men jeg tror lige jeg venter og ser om der ikke er een der kan et hurtigt greb i tasterne der genaktivere grafikkortet...imens henter jeg mit andet grafikkort ude i byen, men allanfo hvordan giver jeg dig point'ne???...hvis det viser sig at min forespørgsel på genvejs grebet svigter....
Avatar billede allanfo Praktikant
19. maj 2006 - 13:06 #7
Du kan markere "Accepter Svar" her til venstre . . . og trykke 'send'