Avatar billede calo2 Nybegynder
18. maj 2006 - 15:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bagrrundsfarve i enkelte sektionsskifte?

Hej.

Jeg har et kæmpe word dok. hvor jeg ønsker at få en blå baggrundsfarve på nogle enkelte sider. Jeg har delt mit dokument op i sektionsskifter sådan som jeg plejer når jeg f.eks ønsker forskellige fodnoter. Har derefter fravalgt at sektionsskiftet skal "følge" det forrige. Derefter har jeg prøvet at vælge -> Formater -> baggrund -> og ønskede farve. Nu fremkommer den valgte faarve desværre på ALLE sider i dokumentet.

Er der en som kan beskrive hvordan jeg skal få det ind på de ønskede sider? På forhånd mange tak;-)
18. maj 2006 - 15:35 #1
Baggrund vil automatisk vises på alle sider i dokument uafhængigt af dine sektionsskift.

Den eneste måde jeg kan komme i tanke at omgå det, er ved at indsætte en tekstboks, der fylder hele siden, på de sider du ønsker en baggrundsfarve på. Herefter sætter du den ønskede fyld-farve på tekstboksen.
Avatar billede calo2 Nybegynder
18. maj 2006 - 15:38 #2
Ok, ligger tæt min egne lille ide, der går på at ligge en figur ind som fylder hele siden med ønskede farve.

Er der en grund til du skriver tekstboks i forhold til en evt. figur?

Syntes dog det er underligt man ikke kan få lov til at ændre farve på enkelte sider!
18. maj 2006 - 15:41 #3
Jeg vælger tekstboks, fordi dokumentet herved kommer til at fylde mindre end med en figur.
Avatar billede calo2 Nybegynder
18. maj 2006 - 15:43 #4
ok;-) Smid lige et svar... Så blir´det på den måde. Tak for hjælpen
18. maj 2006 - 15:56 #5
OK
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2006 - 19:19 #6
Var det så ikke nemmere at dele dokumentet i flere, og så lægge et stykke farvet papir?