Avatar billede palle1976 Nybegynder
18. maj 2006 - 08:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udtræk mailadresser fra mail gruppe

Vi har oprettet en mailing-list-group i vores navne & adressebog (names.nsf). Denne gruppe indeholder nogle andre grupper, og bruges til at sende mail til alle personer i det hus jeg arbejder i.

Mit problem er at jeg gerne vil have en liste over alle de mailadresser gruppen sender til.

Jeg skal bruge mailadresserne til et andet formål og jeg kan derfor ikke bare bruge Notes navnene.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave denne liste ??
Avatar billede jogii Nybegynder
18. maj 2006 - 09:25 #1
Det er altså internet emailadresserne du er interesseret i, ikke? Dem der står i feltet "InternetAddress", ikke? NotesNavnene er altså ikke interessante, vel?

Umiddelbart er det ikke specielt nemt. Hvor mange nestede niveauer findes grupperne i?
Hvor mange navne har I i jeres NAMES? Hvor mange adresser er der samlet i grupperne?
Jeg spørger for at finde ud af om det kan betale sig at sætte noget større i værk sammenlignet med den manuelle opgave at lave en liste direkte fra adressebogen, evt. via et personligt view og nogle FT-søgninger.

Den tekniske løsning jeg har i tanker er at kopiere jeres adressebog ned lokalt, indlemme den som en lokal adressebog i Din Notes, Indstille din Notes til at høre til et andet domæne, således at den opfatter navnene i adressebogen som "fremmede" og derfor under address-resolving laver en explode, som giver internetadresserne og ikke Notesnavne.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. maj 2006 - 09:31 #2
Måske kan du nøjes med at kopiere grupperne ned i din egen adressebog (alle grupper, tror jeg nok) og så ændre domænet i dit lokationsdokument. Så er der en chance for at gruppen exploder til internet-adresserne. Et forsøg værd
Avatar billede palle1976 Nybegynder
18. maj 2006 - 10:09 #3
Tak for dine svar. Du har ret i at det er "InternetAddress" jeg skal bruge.

Vi har nok ca 500 navne i NAMES og heraf findes der ca 300 i de grupper jeg skal bruge. Der er op til 4 nestede niveauer i grupperne.

Jeg troede nok at der var en nemmere måde at gøre det på, jeg synes ikke lige umiddelbart at jeg kan bruge den første løsning...

Den sidste løsning du beskriver virker ikke.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. maj 2006 - 11:16 #4
ok, jeg tester lige
Avatar billede palle1976 Nybegynder
24. maj 2006 - 14:07 #5
Jeg lukker dette spørgsmål nu. jogii, hvis du smider et svar kan vi dele points, er det ok ??
Avatar billede palle1976 Nybegynder
30. maj 2006 - 13:19 #6
Da jeg ikke har hørt fra jogii endnu lukker jeg spørgsmålet.

jogii, du må henvende dig senere hvis du vil have lidt points, så finder vi ud af noget.
Avatar billede jogii Nybegynder
30. maj 2006 - 13:29 #7
Det er ok. Jeg fik det til at virke med et CRM-system, som lå lokalt. Så måske virker det bedre hvis man har en lokal replika af den globale adressebog som man angiver i NAMES= i Notes.ini.