Avatar billede jingle_jim Juniormester
17. maj 2006 - 17:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fil lukkede sig selv eller sådan noget

Jeg har siddet og skrevet opgave på et doc det meste af dagen.. da jeg så lige skulle åbne en anden fil op fra en nøgle jeg satte i USB port og åbnede filen og trykkede udskriv... og nu er det som, at den fil erstattede den jeg har siddet og arbejdede på hele dagen... det var overhovedet ikke den samme fil og hedder to vidt forskellige ting.. Jeg har så prøvet at åbne den konkrete fil igen og her er de ting jeg har skrevet selvfølgelig ikke overhovedet..Der står at den gemmer til automatisk gendannelse hvert 10 min.. kan man ikke på en eller anden måde hente det frem igen??
Avatar billede noxiaz Nybegynder
17. maj 2006 - 17:23 #1
Hvilket Word har du ? altså version?
Avatar billede jingle_jim Juniormester
17. maj 2006 - 17:26 #2
word 2003
Avatar billede noxiaz Nybegynder
17. maj 2006 - 17:32 #3
Funktioner > indstillinger > filplacering > Filer til automatisk gendannelse

Tjek den placering der står der, og luk så word ned og tryk: filer > åben og fin det sted som der stod ved palceringen. :)
Avatar billede noxiaz Nybegynder
17. maj 2006 - 17:33 #4
og luk så word ned og tryk = og luk så vinduet ned og tryk
Avatar billede jingle_jim Juniormester
18. maj 2006 - 11:45 #5
ok.. så langt havde jeg også selv klaret mig.. men alle de filer er tomme... Jeg må vel bare sande at de er væk.. bare ærgeligt!
Avatar billede jingle_jim Juniormester
18. maj 2006 - 11:51 #6
Jeg kan se at der i den mappe hvor jeg har den fil jeg arbejdede med lokaliseret også ligger en fil som hedder næsten det samme bare ~$gave i SIF.doc.. Gemt kl 17.05.. hvordan åbner jeg denne.. der kommer et vindue frem som hedder noget med filkonvertering... desværre fylder filen kun 1 kb, hvilket ikke umiddelbart indikere at det er den fil jeg skal bruge?
18. maj 2006 - 12:15 #7
~$gave i SIF.doc filen er en lille (skjult) fil der skal 'låse' den oprindelige Word fil for at andre (på et netværk) ikke skal pille i den imens du har åbnet den...
Der står ikke noget deri som du ka' bruge til niget...
18. maj 2006 - 12:19 #8
Filer til automatisk gendannelse slettes automatisk, når Word afsluttes korrekt. Formålet med disse filer er udelukkende at gendanne dokumenter, såfremt Word ikke afsluttes korrekt (f.eks. ved strømsvigt).

Hvis du har afsluttet Word korrekt, vil du således ikke kunne finde din fil ved hjælp af filer til automatisk gendannelse.
18. maj 2006 - 12:25 #9
Det du kunne have brugt i denne situation er "Opret automatisk sikkerhedskopi", som findes under:
Funktioner->Indstillinger, fanen Gem

Denne funktion gemmer automatisk en sikkerhedskopi af den oprindelige fil, når dokumentet gemmes igen. Kopien gemmes med filtypen WBK.

Dette kun til orientering ved fremtidig brug. Det hjælper dig ikke med dit aktuelle problem.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 10:10 #10
Temmelig banalt, da jeg kan se, at der er virkelige eksperter inde over (dejligt, når I kommer frem, det lærer jeg selv meget af), men:
Har du prøvet at søge på dato?
Det ku' jo være....
17. august 2006 - 12:22 #11
Lukketid?
Avatar billede jingle_jim Juniormester
20. november 2006 - 14:56 #12
smid et svar..
20. november 2006 - 16:50 #13
OK!
Avatar billede jingle_jim Juniormester
20. november 2006 - 19:23 #14
Tusind tak for hjælpen!