Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 10:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kun Respnons

Hej,

Er det ikke muligt at i et view viser den mig kun Respons Dokumenter ?

På forhånd tak.

/Leif
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 10:30 #1
Lukker igen.

Tror bare den var lidt genstridig.
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 10:30 #2
jo, men du skal så slå response hierarki fra.
Dernæst skal du i din SELECT @Text($REF) != ""

Men du mister altså response hierarkiet, da moderdokumentet ikke er med.
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 10:36 #3
Det er jeg også ligeglad med det jeg skal bruge det til at vise inde i en form, men faktisk finder den ikke nogen alligevel.

Jeg bruger i en SubForm, men jeg får None Found, selvom at hvis jeg kigger på Viewet (TeleRespons) så viser den fint de 5 responses som hører til dokumentet og TeleNummer fint står i kolonnen:
_key := TeleNummer;
_list := @DbLookup( "" : "NoCache" ;"":""; "(TeleRespons)" ; _key ; 1 );
@If( !@IsError( _list ) ; @Unique(_list) ; @Text( _list) = "Entry not found in index or view's index not built" : "Entry not found in index"; "None Found" ;  @Text( _list ) )
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 10:40 #4
Det kører bare ikke helt som jeg vil. Det var fordi jeg ville lave at jeg lavede et Respons dokument når jeg laver en kommentar til et telefonnummer i stedet for at redigere selve dokumentet med telefonnummeret og have et felt til det.
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 11:05 #5
(TeleRespons) sorterer efter telefonnummer i første kolonne. Du får en liste over det samme telefonnummer tilbage (kolonne er angivet til 1), så du slår jo i realiteten bare det samme nummer op, gør du ikke? Det kan du jo kun bruge til at verificere om der er oprettet TeleResponsformularer. Er det det du vil?
Eller hvad skal _list indeholde bagefter?
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 11:11 #6
Jo, men jeg slå TeleNummer op i Første kolonne da jeg jo kun vil have de records med TeleNummer (for det aktuelle dokument), _list skulle gerne have afleveret TeleResponsTekst som står i Kolonne 2
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 11:19 #7
Så skal du ændre
_list := @DbLookup( "" : "NoCache" ;"":""; "(TeleRespons)" ; _key ; 1 );
til
_list := @DbLookup( "" : "NoCache" ;"":""; "(TeleRespons)" ; _key ; 2 );

DbLookup slår ALTID op i første kolonne
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 11:22 #8
Jeg får stadig None Found
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 11:38 #9
Er oversigten (TeleRespons) sorteret på første kolonne?
Kan der være problemer med mellemrum? Er TeleNummer tal eller tekst? Selve oversigten (TeleRespons), ser den ud og virker den som den skal? (mange spørgsmål, alle lige vigtige :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 11:42 #10
hov, du havde lukket sagen 20 sekunder inden jeg svarede !!! Du har nok travlt
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 11:45 #11
Ja, men det så lige pludselig ud til at virke, men alligevel ikke. :)
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 11:46 #12
Det går jo meget nemmere når man sætter Sort til Ascending i viewet (TeleRespons)
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 12:09 #13
ja det jo lige det :-)