Avatar billede katapulten Nybegynder
16. maj 2006 - 23:31 Der er 11 kommentarer

Selektiv internetadgang

Jeg har to bærbare, som uden problemer har kunnet komme på det trådløse netværk, jeg har hjemme.

Pludselig fungerer det kun selektivt ... jeg har problemer med at komme på visse internetsider, mens andre sider fungerer uden problemer. OK listen inkluderer eksperten.dk (juhuuuu), google.dk og andre, mens not-listen har hotmail.com, apple.dk, itunes.com på sig. Alle sider har tidligere været tilgængelige og jeg har ikke lagt nogen spærring ind på adgangen til internettet.

Jeg har haft den ene bærbare med mig på arbejde og har kunnet komme på alle sider der uden problemer.

Er der nogen, der har en ide om, hvad der kan være galt? Jeg kan forholde mig til enten-eller, men kan ikke lure, hvad der kan være problemet, når det kun er på den trådløse forbindelse hjemme og for nogle sider, at det ikke virker...
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 00:14 #1
Hvilken Internetydbyder har du?
Avatar billede katapulten Nybegynder
17. maj 2006 - 07:31 #2
TDC
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 07:52 #3
Er der ændret noget i din DNS Højreklik på netværkssteder => egenskaber => Lan forbindelse høreklik egenskaber => TCP/IP => Egenskaber. SÆT prik ved Automatisk hent automatisk en IP og DNS.

Prøv at deaktivere de forbidelser, som du ikke bruger.
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 07:54 #4
I alternativ konfiguration skal der ikke stå noget.
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 08:00 #5
NB! Hvad sker der når du bruger kabel?
Avatar billede katapulten Nybegynder
17. maj 2006 - 08:13 #6
Det er det samme med kabel. Har checket egenskaberne og det er sat til automatisk hentning af IP og DNS.
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 08:31 #7
Hvis du køre trådløs router via kabelmodem og dine PC'er ikke kan finde almindelige brugte hjemmesider (og dine PC'er er konfigureret rigtigt) kan det kun være en fejl i kabelmodemet.

Jeg går udfra at du har prøvet at køre udenom routeret.

Prøv at tage strøm fra modemet og antennestikket ud i 10 minutter. sæt det til igen vent i ca. 5-20 minutter inden du kobler op på nettet igen.

Lav en IPCONFIG /ALL i dosprompten: Så skulle der gerne komme nogenlunde de samme oplysninger frem som nedenfor.

Hvis ikke kan det være TDC der har et problem eks IP-adressekonflikt eller defekt kabelmodem.

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : ACER5670
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-xx-xx-xx-xx-xx
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.x
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 17. maj 2006 06:27:46
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 17. maj 2006 21:31:16
Avatar billede katapulten Nybegynder
06. juni 2006 - 11:56 #8
undskyld den sene tilbagemelding - det virkede. Tak for hjælpen.
Avatar billede katapulten Nybegynder
06. juni 2006 - 12:17 #9
...
Avatar billede katapulten Nybegynder
06. juni 2006 - 12:19 #10
Har fået dit navn ned i feltet foran Accepter, men den registrerer det ikke, når jeg accepterer ... gør jeg noget galt?
Avatar billede jacla Nybegynder
06. juni 2006 - 19:31 #11
Prøv at makere navnet og vælg accepter :)