Avatar billede nemet_dk Nybegynder
15. maj 2006 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 skærme ene skærmbillede

Hejsa

Jeg sidder med to skærme en ved min computer og en inde i min stue. Mit spørgsmål går på om det er muligt at vise det sammen på begge skærme, her taler jeg om video eller anden grafisk fremvisning. Jeg har efterhånden prøvet på at få det til at virke en del tid, men uden held. Det der sker er at den ene skærm viser lad os sige videoen fint, mens den anden skærm bare viser en sort skærm, den slukker ikke.

Jeg har et G-force titanium 4, med to udgange en vga og en dvi, jeg har sat det op sådan at den cloner billede, hvilket også virker fint når det bare viser skrivebordet men ikke når jeg afspiller video exp. i fuldskærm. jeg har installeret den nyseste driver.

Hvad kan jeg gøre for at få begge skærme til at vise video mm. samtidig..

/Nemet_DK
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
18. maj 2006 - 12:29 #1
Jeg er ikke ekspert på skærme, men har hørt lidt hist og her. Kan prøve at videregive det som jeg husker og prøver at se om jeg kan komme i tanke om mere.

Når man kører sit skærmbillede ud i fuldskærm, som ved video så bliver informationerne sendt mere direkte til skærmen eller sådan noget hvilket gør at to skærms billeder fungere anderledes end normalt (dvs. slukket skærm på skærm nr. 2). Når det er sagt er jeg 99% sikker på at jeg fik forklaret en workaround for et par år siden, så jeg prøver lige om jeg kan få den hevet ud af en af mine venner igen, så du kan få løst dit problem.

/Peter
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
18. maj 2006 - 20:59 #2
Fik spurgt en af mine venner lidt nærmere om hvad det var vi plejede at gøre for at løse problemet. Jeg kan ikke vise dig hvor det er, da det alligevel sikkert ser anderledes ud ved dig end det gør ved mig, men pointen er at man skal vælge at hvis der køres video på primær skærmen, så skal det vises i full screen version på din secondære skærm. Om du så viser det i fullscreen eller som et vindue hvor man kun kan se halvdelen på din primære skærm gør ikke nogen forskel, så længe der er noget af billedet fra filmen synligt.

Håber dette hjælper dig med at finde det i dine egne indstillinger. (det er vidst normalt et sted i nærheden af hvor du satte at det skulle vises på to skærme)
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
18. maj 2006 - 21:07 #3
Vi brugte det ved TV tilkobling og ikke ved dual screen. Ved ikke om det gør en forskel.
Avatar billede nemet_dk Nybegynder
26. maj 2006 - 11:58 #4
peter svendsen, tak fo hjælpen og undksyld den lange svar tid, men jeg har været ude og rejse. Fik løst problemet, så tak for hjælpen. Smider du et svar så får du dine points.

/Nemet_dk
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
26. maj 2006 - 12:31 #5
svar