Avatar billede tingholm Mester
15. maj 2006 - 11:50 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

dårlig sync ved vga splitter

har købt:

for at vise samme billede på skærm og projektor.
Når jeg sætter splitteren i comp. og skærmen til dette er der fint billede!
Når jeg så sætter mit 5m forlænger kabel til splitteren (uden projektor i den anden ende) bliver billedet på skærmen meget slørret...

Kan der være tale om en kortslutning i forlængerkablet? det virkede fint med min gamle projektor...
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 12:01 #1
hvordan er billedet, hvis du kører udenom den vga splitter ?
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 12:20 #2
Tror ikke der er kortslutning, det er sikkert en forringelse af signalet på grund af dårlig afskærmning.
Har samme problem med det ene af mine forlængerkabler. Min gamle skærm havde ingen problemer med det, men det har den nye. Man bliver helt skæv i bolden af at se på det i længere tid.
Nu nævner jeg skærme, men tror ikke det er anderledes med projectore.
De er ikke lige følsomme.
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 12:23 #3
om det er en skærm eller projektor, problemet er det samme
Avatar billede tingholm Mester
15. maj 2006 - 14:18 #4
never_mind: billedet på skærmen uden splitter er fint... billede på skærm med splitter UDEN kablet til projektor er billedet også fint... det er kun når kablet er sat til der er et problem...
Avatar billede tingholm Mester
15. maj 2006 - 14:19 #5
billedet er ikke bare lidt slørret, som i irreterende at se på... det er ulæseligt... der er kraftige skygger der hænger ca 1 cm vandret (på 17" skærm) men intet lodret...
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 14:21 #6
hvis bare kablet "hænger" der forstår jeg det godt, så er det ikke termineret og der vil opstå stående bølger, som kan / vil give skygger.
Avatar billede venturer Nybegynder
15. maj 2006 - 14:22 #7
Jeg bruger selv en splitter i mit arbejde til dagligt, og har derfor prøvet en del forskellige kombinationer.
Som du beskriver det vil jeg umiddelbart mene det er det lange kabel der er for dårligt afskærmet. Jeg har dog også været ude for at det kan give kvaler hvis selve splitteren er af en for dårlig kvalitet.
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 16:29 #8
venturer>> Netop, det var det jeg var inde paa. Der skal ikke ret meget til.
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 16:54 #9
hvis bare det lange kabel er sat til uden der er noget sat i i den anden ende, så er det ikke fordi det er dårligt afskærmet! men pga det virker som en antenne, det er 2 vidt forskellige ting
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 17:02 #10
never_mind>> Er det afskærmet rigtigt virker det ikke som antenne.
Og pas nu hellere på, ellers laver jeg en side om dig.  ;)
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 17:05 #11
backside, jo det gør det for uden at der sidder noget i den anden ende er kablet IKKE termineret, den del af HF kan jeg da huske fra 5 skoldeperiode.
Avatar billede tingholm Mester
24. maj 2006 - 11:48 #12
enden på det blev et gfx med to udgange...