Avatar billede steenb Nybegynder
14. maj 2006 - 23:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formattering af dato ved flet med Exel

Jeg fletter breve i Word med oplysninger fra Exel, og skal have en DATO overført.
Det virkede fejlfrit i office 2000, men efter installation af Office 2002 har det ikke været muligt muligt at overføre formatteringen af datoen.
I Exel står: 14-maj-2006, men i Word kommer der til at stå 06/14/2006, Jeg har prøvet alt, undtagen det rigtige, kan nogen hjælpe?
mvh
SB
Avatar billede vejmand Juniormester
15. maj 2006 - 03:27 #1
Er dansk valgt som sprog i Word-dokumentet? (Funktioner -> Sprog -> Angiv sprog)
Jeg ved ikke om dette er problemet, bare en tanke jeg fik.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
16. maj 2006 - 13:45 #2
Hvad er den præcise værdi af din celle i Excel? Er det 06/14/2006 eller et længere tal? Eller får du skrevet 14. maj 2006 vha. formatering af cellen??
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 17:34 #3
The easy way:

Stå i Word.  Vælg Funktioner - Indstiller. Fanebladet Generelt. Sæt flueben i "Bekræft konvertering ved åbning".

Når du åbner Excel for at knytte fil og dokument sammen skal du så vælge "Microsoft Excel via DDE". Fortsæt så brevfletningen som normalt.

Problemet er opstået fordi Word og Excel ikke længere anvender DDE til deres dataudveksling men OLE2. Og i denne overføres formatet fra Excel ikke længere. Metoden her betyder, at du "vender tilbage" til den oprindelige metode.

The Hard Way:
Indsæt formatkoder i i flettefeltet i Word som formaterer datoen rigtigt. Hæng mig ikke op på den, men feltet skal se ud noget i denne stil:

{Fletnavn MERGEFIELD /# "dd-mm-yy"}
Avatar billede steenb Nybegynder
18. maj 2006 - 12:26 #4
Tak for svar til jer alle.

Til vejmand: Sproget er Dansk

Til mrgumble: værdien i formellinien er 28-08-2006, det er i cellen formattert som 28-aug-06. Jeg tror jeg har prøvet alletænkelige kombinationer, uden at det ændrede noget.

Til jkrons: Det ser ud til at di forslag virker, ved 1. forsøg var exel-arket allerede tilknyttet Word-dokumentet, så jeg fik ikke DDE spørgsmålet, men det virkede alligevel. Efterfølgende har jeg gen-tilknyttet arket, og fik så spørgsmålet.
Det virker, så du får pointene.

mvh SteenB
ps. jeg er i tvivl om hvordan jeg tildeler dig point, så jeg håber jeg får gjort det rigtigt
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2006 - 12:30 #5
Info: Når du ønsker at tildele point til en bruger skal du ikke sende som "Svar" men som "Kommentar"

Nu skal du lige vente på at jkrons sender et "Svar"
Herefter markérer du jkrons's navn i boksen ude til venstre, og klikker på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtig lukket.

Godt du fik løst dit problem.  :-)
Avatar billede jkrons Professor
18. maj 2006 - 15:53 #6
Godt at det kom til at virke. Her er et svar .-)