Avatar billede leif Seniormester
13. maj 2006 - 11:10 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Felt er Text skal være Dialog list

Hej,

Jeg har et felt som ved en fejl er oprettet som Type Text, når jeg ændrer det til Dialog List ændrer det sig ikke hverken på nye eller gamle dokumenter.

Er der en eller anden speciel kørsel jeg skal køre eller hvordan ?

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
13. maj 2006 - 23:14 #1
Notes/Domino har grundlæggende 4 datatyper: Tal, Dato Rich-Text og Text.
Text-typen har dog 3 undervarianter: NAMES, AUTHOR-NAMES og READER-NAMES.

Felttype-definitionen på en formular der desværre et mix mellem UI-faciliteter og datatyper. Dialog-list, Radio-button, Check-list etc. er allesammen UI-interface varianter af Text-typen, som kun har indflydelse på bruger feltet udseende på formularen, og ikke på hvordan feltet bliver gemt.

Så du er faktisk på det helt rigtige spor. Alt er som det skal være :-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. maj 2006 - 10:55 #2
Kan det ikke klares ved at oprette et nyt felt og overføre værdien med en agent ?
FIELD dialog_felt := tekst_felt;
FIELD tekst_felt:= @Deletefield;
- og derefter omdøbe feltet ?
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 11:12 #3
jogii -> Ja, men jeg får jo ikke dialoglist muligheden efter jeg har ændret det til DialogList
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2006 - 11:23 #4
joda. du skal bare være i edit-mode på dokumentet. Ret det evt. til Radio-button, så kan du også se det i Read-mode.

Men et andet problem kan være at du anvender "Store form in document". I det tilfælde gemmer Notes en komplet kopi af formularens design ned sammen med dokumentet. Så vil efterfølgende designændringer ikke skinne igennem på gamle dokumenter. Det kan være en super smart facilitet, men kun når man virkelig har brug for det.
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2006 - 11:25 #5
mmmtm> det burde overhovedet ikke være nødvendig. Det er kun i forbindelse med Full-text indekser, at det kan være nødvendig med den slags manøvre. I dagligdag virker Notes's adskillelse mellem Design og Data perfekt.
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 11:26 #6
Selv når jeg går i Editmode på dokumentet får jeg ikke DialogList mulighed.
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 11:30 #7
Har lige tjecket på formen, der er ikke sat hak i "Store form in document"
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2006 - 11:33 #8
Er feltet Computed eller Editable?
Virker det på nye dokumenter?

Jeg kan ikke sige andet end at det SKAL virke, men er du sikker på du får sat dokumentet i Edit-mode? (rettigheder?)

Prøv også at sætte UI til Radio-button, så har det også indflydelse på Read-mode"
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2006 - 11:34 #9
Du kan også sende mig en kopi af databasen, med det pågældende dokukument i. Du ved hvor du finder adressen, ikke?
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 11:36 #10
Jep, jeg tømmer lige databasen for visse info :) og mailer den til dig.
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 11:38 #11
Bare sidebemærkning: Kører du med Domino server R7.0.1 ?
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2006 - 11:41 #12
klient 7.0.1, server 7.0.0
Har ikke gidet opgradere serverne, kører upåklagelig med 7.0.0
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 11:42 #13
Hmm, okay. Jeg har nemlig problemer med at vores 7.0.0 stopper replicare schedule med vores servere i udlandet.
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2006 - 11:48 #14
kører Replicator som den skal?
Hvad siger serveren når du skriver "Show Schedule"?

Får en genstart af replikatoren den op at køre igen? (restart task replica)
Hvad siger loggen?
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 11:54 #15
Jeg ved en genstart af serveren får den op igen eller en manuel "rep server/udl" gør også. Når jeg kigger i loggen er det efter at serveren ved en replicate har været utilgængelig.
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 12:04 #16
Jeg er ved at prøve at sende en mail til dig, men jeg sender af en eller anden årsag kun med et sted mellem 2 - 5kb/s så det tager lige lidt tid.
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 12:29 #17
Damn, nevermind. Jeg skal jo bare gøre det rigtgt ! :) Nu har jeg tilføjet nogen choies og så får jeg muligheden.
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2006 - 13:50 #18
jeg har fået databasen, men jeg kan se du har klaret ærterne :-)
Avatar billede leif Seniormester
14. maj 2006 - 14:06 #19
Ja, har kun et lille spørgsmål. Hvis jeg fx. skriver "Andeby Vej 9" og får trykket Enter skriver den det som 3 linier i boksen der kommer op.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. maj 2006 - 21:39 #20
Jogii: Jeg tjekkede det faktisk i en db oprettet til det.. Feltet blev ikke vist som dialog, hvis det først var gemt/oprettet som text, uden nævnte manøvre (6.5).
Det kom faktisk bag på mig, da jeg ikke mener at jeg er stødt på det før...?
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2006 - 22:43 #21
mmmtm> Har du husket at udfylde "choices", som Leif angiver?
Jeg må tilstå at jeg ikke tror på det. Jeg har selv lige testet, men det er med 7.0.1. Men jeg har i de 12 år jeg har programmeret Notes ikke oplevet det du beskriver. Varianter kan forekomme pga
Store Form in Document
defekt Cache
manglende choices

Har du prøvet at skifte til f.eks. Dato? RadioButton etc.
Jeg kan kun sige at det SKAL virke.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
15. maj 2006 - 20:12 #22
Havde dælme glemt at udfylde "choices" fra start af, så jo, det virker som det skal.(Jeg gik ud fra at der ville blive vist en twistie uanset hvad og så blot blank dialoglist)
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2006 - 20:19 #23
mmmtm -> Mente jeg også, men åbenbart ikke.
Avatar billede jogii Nybegynder
15. maj 2006 - 23:01 #24
Leif> Andeby vej 3 , ja, det er enten en fejl i Notes eller også fordi mellemrum er sat til at være seperator.
Jeg har desværre også oplevet denne fejl. Den kan undgås ved at erstatte " " med @Char(255) eller @Char(254), men det er ikke en holdbar løsning på sigt.

Jeg troede ellers at fejlen var rettet.