Avatar billede peterrabbit Nybegynder
12. maj 2006 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Klik ok for at køre et active-x objekt

Nogle hjemmesider popper op med denne meddelelse når jeg går ind på dem. F.eks. www.apple.com/trailers når man vil vælge at se en film trailer. Boksen der popper op har kun en valgmulighed nemlig ok. Jeg ved ikke hvorfor den er begyndt at gøre det. Har prøvet at søge på nettet uden held. Er der nogen af jer der kan hjælpe???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. maj 2006 - 13:31 #1
Det er en ny feature i Service Pack 2. Den øger sikkerheden i Internet Explorer, da man nu skal godkende afvikling af JavaScript, ActiveX.. og media afspilning (mener jeg).

Du kan enten klikke på den gule linie, og vælger ok (mener jeg) for at tillade det, eller klikke på "x" oppe i højre hjørne for at afvise det.
Avatar billede peterrabbit Nybegynder
12. maj 2006 - 13:35 #2
Jamen det er ikke noget den har gjort hele tiden. Jeg har ikke engang opdateret min pc da den begyndte at gøre det. Jeg har haft service pack 2 længe og har ikke set problemet før hverken hos mig selv eller andre. Er der ikke en måde at få den til at holde op med at poppe op hele tiden. Det er ret irriterende.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. maj 2006 - 13:37 #3
Det er ikke det der er tale om her, thesurfer.

Boksen er et resultat af at Eolas Technologies har sagsøgt Microsoft for at bruge patenteret teknologi uden at betale for en licens til det. Af den grund skal brugeren nu acceptere at køre controls der reagerer på brugerinput, og hvis det er muligt for dem at gøre det uden atr de skal fokuseres (dvs. uden du klikker på dem) kommer den boks op.

Egentlig burde Firefox, etc. også gøre det samme, men jeg har hørt Eolas af en eller anden grund ikke vil sagsøge dem.
Avatar billede peterrabbit Nybegynder
12. maj 2006 - 13:40 #4
Vil det så sige at det er umuligt at slippe af med med mindre microsoft betaler den licens eller man bruger en anden browser end internet explorer?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. maj 2006 - 13:42 #5
peterrabbit> Du kan med fordel skifte til Opera eller Mozilla FireFox:

Opera: http://www.opera.com/download
FireFox: http://www.mozilla.com/firefox/

Når du har vænnet dig til dem, vil du undre dig over ikke at brugt dem før.. :-)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. maj 2006 - 13:43 #6
Nej, det er det dog ikke - ikke helt, i hvert fald.

Hvis du vil fjerne denne boks, skal du afinstallere opdatering KB912945, da det er denne der indeholder ændringen. Jeg tror dog du så i stedet må finde dig i af et par sikkerhedshuller ikke er lukket længere

Bemærk i øvrigt at denne ændring vil komme ind på dit system igen når du opgraderer til IE7.