Avatar billede sieglinde Nybegynder
12. maj 2006 - 12:35 Der er 6 kommentarer

Utydelige skærmikoner

Kære eksperter.

Mine skærmikoner er pludselig blevet store, utydelige og lidt udflydende. Det er sket, efter at jeg har haft computeren tilsluttet mit tv.
Min skærmindstilling er 1024x768 pixels, ægte farver (32 bit), 60 Hz, og der findes ikke nogen "finere" indstillinger. Er der et sted, hvor man kan indstille ikonernes grafiske kvalitet? Resten af skærmbilledet og ikonerne inde i fx Word står fint. Det er de overordnede Windows-ikoner, der ser mærkelige ud! Håber nogen kan hjælpe, da ikonerne ser skrækkelige ud og fylder for meget.
På forhånd tusind tak for hjælpen!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. maj 2006 - 13:54 #1
Du kan hente Tweak UI exe fra Microsoft, den kan reparere dine ikoner.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Avatar billede sieglinde Nybegynder
12. maj 2006 - 14:10 #2
Hej John.
Hvordan kan den det? Når man læser om programmet, står der, at det giver yderligere muligheder for indstillinger - så jeg skal vel selv ændre noget eller hvad? Der står også, at disse powertoys kun virker sammen med USA-Windows???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. maj 2006 - 14:54 #3
Har den da kørende på XP-Home dk. Hvis du trykker på repair skulle du kunne "rebuild icons"
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. maj 2006 - 14:26 #4
Fik du det til at virke?
Avatar billede sieglinde Nybegynder
16. maj 2006 - 15:09 #5
Nej, desværre. Jeg har downloadet programmet og kørt "rebuild icons", men det har ikke hjulpet noget.
Jeg har også gennemlæst alle lignende spørgsmål her, og der var vist én, der på et tidspunkt havde samme problem. Desværre fremgår det ikke af debatten, om det kunne afhjælpes og hvordan.
Jeg håber, at nogen har et andet bud, da det stadig er ret irriterende med de store grimme ikoner.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. maj 2006 - 21:52 #6
Se om du kan bruge noget herfra.
http://www.eksperten.dk/spm/709536#rid6262629