Avatar billede simonsenpq Nybegynder
10. maj 2006 - 22:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS SQL login problem

Hej,

Jeg har installeret en MS SQL server på min maskine, så jeg kan køre Axapta.
Efter jeg ændrede password på min maskine, kan jeg ikke længere få adgang til min SQL server. Jeg får en besked om, at login failed.

Jeg kan ikke ændre maskinens password tilbage til det gamle.

Hvordan får jeg ændret passwordet på serveren?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. maj 2006 - 09:23 #1
Prøv dette i stedet:

I Kontrolpanel > Administrative Tools > Computer management, under Services and Applications > Services finder du en service der hedder MSSQL$<ComputerNavn>. Se om den er startet, hvis ikke, så Åbn den og sæt startup type til Automatic, og på fanen Log on sørger du for at den starter med korrekt bruger/pass.

Det samme skal nok gøres med SQLAgent hvis du bruger den.

Se i det hele taget i log'erne, om der er noget der fejler under opstart, så vil denne "kur" ofte klare det.
Avatar billede simonsenpq Nybegynder
12. maj 2006 - 08:21 #2
Fedt, det hjalp. Tak for det! :-)

Lav gerne et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. maj 2006 - 20:26 #3
Svar
Avatar billede simonsenpq Nybegynder
14. maj 2006 - 20:28 #4
Hmm... det var heller ikke noget svar...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. maj 2006 - 11:39 #5
Prøver igen :o)