Avatar billede thedumbone Nybegynder
10. maj 2006 - 18:01 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

skærm helt i sort, men computer kører..

hjælp!!! da jeg ville prøve at tænde min pc forleden reagerede skærmen slet ikke! har haft gang i et andet spørgsmål men ingen svar hjalp så nu forøger jeg pointene! :D
min computer starter når jeg tænder dvs. blæserne går i gang og der kommer et svagt bip lige efter jeg har tændt.. men så sker der ikke mere, når man tænder for skærmen siger den at der ikke er nogen forbindelse!!! har ikke noget ekstra skærmkort så kan ikke prøve det.. men jeg ved at skærmen virker da jeg har prøvet den på en anden pc.. hvad skal jeg gøre?
vil altså gerne snart have den op og køre igen!!!!
føler mig magtesløs.. håber der er nogen kloge hoveder derude som vil hjælpe mig med problemet!!
på forhånd tak..
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 18:31 #1
Det lyder som om der ikke er fysisk forbindelse mellem skærm og PC (og hvis skærmen virker, og dit grafikkort kan det kun være dit skærm-stik.

Har du kørt med 2 skærme på et tidspunkt?

mvh

Jan C
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. maj 2006 - 19:03 #2
jeg har lige oplevet sådan et "halvkvalt" bip på min bror's maskine. Miseren blev løst ved at hive grafikkortet ud og ind et par gange. Der må åbenbart være opstået en dårlig forbindelse.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 19:45 #3
Ja man kan med fordel bruge et viskeledder til at ranse kontakterne med.
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 11:32 #4
"Har du kørt med 2 skærme på et tidspunkt?"
nej, har ikk kørt med 2 skærme på min nuværende pc, og er selv lidt i tvivl om mit grafikkort er indbygget i mit mother board.. og kan et grafik-kort og et skærm-kort ikke godt være det samme?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 11:34 #5
jeg kan ikke rigtigt hive mit grafik-kort ind og ud et par gange da jeg ikke er klar over hvad det er.. har kun et kort siddende i motherboardet hvor stikket til skærmen sidder i.. et viskelæder til at rense portene med? hold da op.. altså til der hvor grafikkortet sidder?
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 11:52 #6
nej du kan selvfølgelig ikke tage et onboard grafikkort ud :)

Men hvilken Pc har du, evt. oplys (motherboard)???
Avatar billede hottadpole Nybegynder
12. maj 2006 - 12:13 #7
Den med viskelæderet er faktisk god nok. Det er dog kontaktfladen på kortet der skal "viskes" og ikke det slot det sidder i. Men da du bruger on-board grafik er det spørgsmål allerede uddebatteret.
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 16:36 #8
jamen jeg er i tvivl om grafik-kortet er onboard.. og sidder skræmstikket i et grafik-kort? for så er det seperat..
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 16:39 #9
Motherboardet er af mærket ASRock og er k7vt2 serien
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 17:16 #10
Her er et program der fortæller, hvad der er i din Pc

http://www.belarc.com/free_download.html
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 17:35 #11
jamen jeg kan ikke åbne .exe filer.. desværre! i hvert fald ikke lige pt. for jeg skriver fra en mac..
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 17:36 #12
har fundet ud af at mit grafikkort sidder seperat.. men hvordan tager jeg det ud??? er bange for at skade det!!!
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 18:45 #13
Du løsner en lille skrue, som sider ved grafikkortet i nærheden af hvor dit skærmstik går ind.

Ellers sidder der en skinne henover alle dine kort. som skal fjernes først.
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 19:04 #14
okay, jeg vil gå i gsng med at fjerne det.. og hva skal jeg så gøre? rense det med et viskelæder? og hva mere?
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 19:48 #15
Sæt det i igen.

Start din PC er resultatet det samme (sort skærm)

Vælg Fejlsikrettilstand ved at taste F8 under opstarten.

Virker den med F8 Slet alle Skærm/grafikkort driver og genstart din Pc normalt.

Virker det skal du internettet og hente den rigtige driver ned.

Men prøv først at rense og sætte kortet i først.

Så tager vi den derfra :)

mvh

jan c
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 20:11 #16
har lige prøvet at sætte kortet i igen.. og det hjalp ikk noget at taste f8.. der er stadig ingen kontakt!!!! hva kan det være???
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 21:08 #17
Ved det ikke !

Kab du komme ind i Biosen ?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 22:18 #18
komme ind i bio'sen? jamen jeg kan jo slet ikke se noget på skærmen! eller hvordan mener du det? kan ik finde ud af det :(
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 22:28 #19
Har du en anden skærm du kan sætte til din PC

Eller kan du få noget frem på skærmen når du taster F2 eller lignende for at komme ind i biosen?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
13. maj 2006 - 08:53 #20
==> jacla Skærmen tænder altså stadig ikke. :)
Avatar billede thedumbone Nybegynder
14. maj 2006 - 13:26 #21
har prøvet skærmen af ved at sætte den til en anden computer.. så den virker..  (skærmen)! så ved ik hva jeg skal gøre.. har prøvet at rense mit grafik-kort.. hva kan man ellers gøre?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
16. maj 2006 - 22:10 #22
nogen der har nogle forslag? alt er bedre end ingenting ;-)
Avatar billede jacla Nybegynder
16. maj 2006 - 23:37 #23
Man kan i biosen vælge opstart uden mus og tastatur (ved ikke om man kan vælge skærmen fra der!?!)

Bruges nogle gange ved servere
Avatar billede thedumbone Nybegynder
17. maj 2006 - 20:34 #24
okay, men har ikke rodet i bios'en inden! og kan ikke gå ind i bios'en fordi jeg slet ikke kan se noget på min skærm!
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 20:45 #25
har du prøvet med en anden skærm?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
17. maj 2006 - 20:50 #26
jeg har tjekket skærmen ved at bruge den som sekundær på min bærbare mac.. og der virker den perfekt..
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 21:18 #27
Ja men kan du sætte en skærm til den pc (hvor skærmen ikke virker) Og på den måde komme ind i bios?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
18. maj 2006 - 22:08 #28
altså skærmen virker jo, så der er ingen grund til at prøve med en anden.. men tror ikke problemet ligger i bios.. tror det i ligger i en form for hardware fejl. er skide træls..
Avatar billede thedumbone Nybegynder
20. november 2006 - 17:30 #29
har løst problemet ved at købe en ny computer! :D