Avatar billede caddylak Nybegynder
08. maj 2006 - 20:34 Der er 7 kommentarer

Exchange 2003 opsættes til Cybercity adsl

Hej alle

Kunne jeg få lidt hjælp til opsæning af en exchange server på adsl hos Cybercity.
den er flyttet fra en tele2 forbindelse

Smtp : hvilken server relayer i til ?
hvordan ser jeres mx-record ud ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. maj 2006 - 20:40 #1
Der er åbent for port25 hos CC, så du behøver ikke lave et relay.
Avatar billede caddylak Nybegynder
08. maj 2006 - 20:46 #2
ok,men exchange skal vel videresende til en smtp server ude i byen (cybercity)
Avatar billede caddylak Nybegynder
08. maj 2006 - 20:47 #3
det skulle tele2 ihvertfal
Avatar billede venturer Nybegynder
08. maj 2006 - 20:55 #4
Hvis de har åbnet for port 25 i begge retninger skulle det ikke være nødvendigt. Men ellers kan du vel bare forwarde til vip.cybercity.dk.
Avatar billede venturer Nybegynder
08. maj 2006 - 20:58 #5
Med henstyn til MX går jeg ud fra at du har dit eget domæne du kan benytte dig af.
Hvis du har caddylak.dk skal du lave en host (A) record som f.eks. hedder mail.caddylak.dk og herefter en MX record der peger på mail.caddylak.dk
Avatar billede caddylak Nybegynder
08. maj 2006 - 21:11 #6
takker, jeg tror jeg har fået fod på det
og der er kommet hul ud i verden (mail) ved at pege smtp til smtp-server "vip.cybercity.dk"
og med hensyn til mx , så kan der jo gå op til 24 timer før der er hul igemmen til det nye ip-nummer

så tålmodighed --- suk  suk
Avatar billede venturer Nybegynder
18. maj 2006 - 08:18 #7
Har du fået det til at virke?