Avatar billede p1913 Nybegynder
08. maj 2006 - 20:11 Der er 5 kommentarer

Skærm fryser ved opstart!

Hej alle I eksperter!

Jeg har nu i et stykke tid oplevet, at min computer op til flere gange fryser ved opstart af skrivebordet. Der kan gå 50-60 tryk på on/off-knappen, før jeg kan komme "i gennem".

Selve opstarten er der ingen problemer med, men så snart skrivebordet skal "loades", går skærmen i sort!

Computeren fungerer fint i fejlsikret tilstand, men vil stadig gerne vide, hvad problemet kan skyldes?

Håber der er nogle med svar derude...

Hilsen
Peter.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. maj 2006 - 21:07 #1
tror det er strømforsyning..
Avatar billede p1913 Nybegynder
08. maj 2006 - 21:49 #2
Strømforsyning? Jamen, den virker jo fint i fejlsikret tilstand?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. maj 2006 - 22:37 #3
Der er ikke det samme strømforbrug i fejlsikker tilstand, som i normal opstart.
Avatar billede p1913 Nybegynder
09. maj 2006 - 09:42 #4
Så det I siger er, at det er mit strømforsyningskabel den er gal med?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. maj 2006 - 10:51 #5
Nej din strømforsyning. Det kan også være andet, men når den har vanskelig ved at reagere på on/off knappen, og at den virker udmærket i fejlsikker tilstand, hvor den ikke bruger så meget strøm, så kan der være din strømforsyning, som ikke levere den rette mængde strøm, eller strøm i den rette kvalitet.
Det er mest nærliggende. Derfor bør du teste med en anden strømforsyning, evt. lånt fra en anden maskine. Du behøver jo ikke at demontere den, for blot ledningerne kan nå over i din maskine, så skulle den kunne køre på denne måde.

Det kan også være en driver der laver en unrecoverable error, eller RAM der er "ked" af det, men prøv lige ovenstående først.