Avatar billede bertel41 Nybegynder
07. maj 2001 - 08:59 Der er 12 kommentarer

Upload fra FP2000

Jeg er ved at lave en hjemmeside i FP2000 hvor jeg skal bruge serverudvidelse. Den er installeret og skulle fungere.

Mit problem ang. upload er:

Hvis jeg vil udgive til ftp://xxx.yyy.dk får jeg meddelelsen:
\"Denne handling kræver slutbruger tilladelse til ftp://xxx.yyy.dk:21\"
Efter indtastning af navn og adgangskode kommer jeg igennem uden problemer.

Men hvis jeg vil udgive til http://xxx.yyy.dk får jeg denne meddelelse:
\"Denne handling kræver forfattertilladelse til xxx.yyy.dk:80\"
Her bliver ovennævnte navn og adgangskode ikke accepteret.

Jeg har samme (http-)problem hvis jeg vil åbne web-stedet xxx.yyy.dk fra frontpage.

Hvorfor og hvad er forskellen på slutbruger tilladelse og forfatter tilladelse ?

Mvh Bertel
Avatar billede Jman Praktikant
07. maj 2001 - 13:22 #1
slutbrugertilladelsen er den tilladelse du har til t up-/downloade på din del af serveren. Forfattertilladelsen er som regel administrator-rettighederne på sitet, så hudt jeg visker
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
07. maj 2001 - 22:31 #2
Hej Bertel41!
Jeg kan se, at du har haft akkurat det samme problem som vi har haft. Vi havde sådan et problem i en måned, og vi vidste ikke hvad der gik galt, eller vores webhoteludbyder vidste heller ikke hvad der gik galt. Men til sidst fandt vi ud af problemet, og måske kan det også være dit problem. Det vi ikke havde gjort det var at vi ikke havde taget Microsoft Family logon på vores primær netværkslogon.
1. Gå ind i kontrolpanel og ind under \"Netværk\"
2. Her kan du se hvilken netværkslogon du har, hvis du ikke har Microsoft Family logon, så skal du sige tilføj, og bagefter skal du tilføje en klient. Her har du tre mærkemodeller, og her skal du trykke på Microsoft, så vil du finde Microsoft Family logon, tryk på Microsoft Family logon, og bagefter ok, nu har på installeret Family logon på computeren, så skal du bare også lige tage Family logon på Primær Netværkslogon, og bagefter trykke ok. Nu tror jeg faktisk at du sagtens kan uploade via frontpage nu.
Avatar billede bertel41 Nybegynder
08. maj 2001 - 20:07 #3
Jeg skulle måske have nævnt at der er tale om et subdomæne til yyy.dk - men det skulle vel ikke ændre på noget.
Til superior: efter det oplyste skulle jeg have de nødvendige rettigheder

Til fbold.dk: Jeg fattede håb da jeg læste dit svar - men min opsætning er som beskrevet og efter fjern og tilføj er intet ændret.

Er der flere bud på forskellen på slutbruger tilladelse og forfatter tilladelse?
Avatar billede bertel41 Nybegynder
08. maj 2001 - 22:34 #4
Jeg har siddet og bladret lidt tilbage i indlæg vedr. FP - og mange har faktisk haft præcis samme problem som jeg - løsningen er bare ikke særlig klar (når man ikke benytter firewall)...

Grunden til at jeg gerne vil benytte FP serverudvidelse er at jeg ville lave et diskussionsforum på siden; er der andre (nemme) måder at lave sådanne et på ?
Så kunne jeg bare benytte ftp upload.

Mvh Bertel41
Avatar billede proboss Nybegynder
08. maj 2001 - 23:28 #5
--> bertel41  problemet er ikke hos dig det ligger hos din udbyder du skal bede dem om at afinstallerer dine frontpage ext. og installere dem igen der efter skulle de virke din udbyder kan hvis fejlen fortsætter gå videre i deres ext. for at rette fejlen denne fejl kommer typisk når disse ext. bliver installeret for hurtigt kender det selv
Avatar billede proboss Nybegynder
08. maj 2001 - 23:30 #6
--> bertel41 iøvrigt skal du huske at såfremt du har bestildt frontpage ext. så er det kun få udbydere der så også giver dig ftp adgang. i øvrigt så vil ingen af dine ext virke hvis du bruger ftp.
Avatar billede plexx Nybegynder
11. maj 2001 - 23:41 #7
Det er en dum ide at bruge Front Page til at lægge sine sider ud på nettet det bedste du kan gøre er at bruge Cute FTP
progrmmet kan downloades på
http://www.plexx.dk
Avatar billede proboss Nybegynder
14. maj 2001 - 21:04 #8
sker her noget
Avatar billede bertel41 Nybegynder
15. maj 2001 - 07:23 #9
Jeg har i den mellemliggende tid ændret min netværksopsætning og nu fungerer det som det skal.
Så egentlig er det fbold.dk der er nærmest mine point - det svar er bare sendt som kommentar så jeg kan ikke komme til at acceptere.

Til proboss: frontpage ext. har været geninstalleret flere gange uden det hjalp mig, og samtidig er funktionen tjekket af webmaster uden problemer.

Til plexx: jeg synes nu FP er OK når det fungerer...
Avatar billede jasbg Nybegynder
21. maj 2001 - 17:08 #10
Kunne du eventuelt lige forklare hvad det så var du gjorde for at få det til at virke i Netværks-indstillinger !

Jeg har nemlig præcist samme problem - og ville være \'taksam\' for at få at vide hvad problemet egentlig var ?

På forhånd Tak !

Avatar billede proboss Nybegynder
25. juni 2001 - 20:30 #11
sker der noget her ??
Avatar billede sonne Nybegynder
18. januar 2002 - 22:12 #12
Jeg vil gerne undgå ovenstående problemer.

Jeg har mnage unternetudbydere som jeg ligger hjemmesider op til. Alle hjemmesider laver jeg med FP2000 og oploader med et FTP program.
MEN
nu vil jeg lave et diskussionsforum
Kan jeg få sådan et til at virke uden at skulle bestille FP-udvidelse hos min udbyder, og uploade med FP2000.

/aksel  (for at puste liv i en gammel tråd(