Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 15:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af design:) ikke Inhold

Som over skriften hvad syntes i om DESIGNET og ikke indholdet på min hjemmeside? www.leol.dk
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. maj 2006 - 15:29 #1
Ekstremt kedeligt. Har du glemt noget eller er det meningen at dety skal se så tomt ud?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 15:30 #2
Skal se enkel ud..
Avatar billede domaz.dk Novice
03. maj 2006 - 15:51 #3
syns faktisk ikk den ser ret "enkel" ud... meget mørk og dyster... og ja, kedelig som innercitydk siger...

- den er slet ikk klar til en vurdering endnu...
Avatar billede dkshero Nybegynder
03. maj 2006 - 15:52 #4
det er godt hvis der evt. kommer en header

og det der "haløj" der er over hele siden kommer væk (:
Avatar billede boxer Nybegynder
03. maj 2006 - 15:53 #5
Jeg vil tilslutte mig de andre. Desværre :o/
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
03. maj 2006 - 16:45 #6
Tja, jeg håber også at du har noget sjovt at skrive på den ;-)

Der er nogle fejl i koden:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.leol.dk%2F
Du skal først og fremmest have en doc type på og så skal du bruge CSS til at putte baggrund på din table.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 17:33 #7
Koder ikke efter w3 regler... Tager ALTTTTT for lang tid at rette fejlene
Avatar billede flashnoob Nybegynder
03. maj 2006 - 18:27 #8
Tilslutter mig de andre. Ja, den er enkel, men det kan også blive FOR enkelt. Prøv at få nogen flere elementer på. En anden ting, når du laver en roll-over menu som du har, så sørg for at den har plads.... så hele siden ikke står og hopper når man kører over med musen.
Avatar billede jarl-g Nybegynder
03. maj 2006 - 19:02 #9
Først og fremmest:

Vælg en anden skrift. Times New...No way.

Saml hoved-framen til en mindre størrelse. Bare lidt.

Lav menu-skrifterne større. Dét, at de er lige så store som indholdsskrift = Nej tak.

Og for resten: 1 point?! Vil du ikke ofre mere på din side, er der måske det der er galt!

Dette kan virke meget hårdt, men der ér noget galt. Som sagt, indholdet skal være MEGET godt, hvis siden skal virke.
Avatar billede flashnoob Nybegynder
03. maj 2006 - 19:08 #10
Hmmm.. synes nok jeg havde set domænenavnet før: http://www.eksperten.dk/spm/697699  Men der var det blot leol der havde oprettet spørgsmålet.. hmm leol = visual-basic-starter ? ;) (pst, du må kun ha' een bruger på eksperten jfr. ekspertens regler ( http://www.eksperten.dk/regler.phtml ))
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 19:18 #11
<ole>

"Koder ikke efter w3 regler... Tager ALTTTTT for lang tid at rette fejlene"
- sikke noget vrøvl. Det tager godtnok lidt længere tid at lære reglerne for web-kodning end for brug af Eksperten, men tager du dig tid til det, kan du lære begge ting ... og så tager det ikke længere tid at gøre tingene ordentligt  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. maj 2006 - 21:28 #12
Rigtig nice link der schwarz84! Jeg har fundet en del fejl på egne sider som jeg nu retter.. Thumbs up.
Avatar billede paddington Nybegynder
05. maj 2006 - 13:03 #13
Designet vi skal vurdere!!

"Koder ikke efter w3 regler... Tager ALTTTTT for lang tid at rette fejlene"
  Citat: visual-basic-starter

?? - Så kommer du ikke langt, med din brugervenlighed på design og dets opbygning!!

hvorfor bruger du endelsen .asp??

jeg er ikke sikker, men er .asp ikke noget betalings et eller andet, hvor php kan det samme og er gratis??

så til vurdering af designet!!

1. For bredt, vises ikke optimalt på en 14" 800x600, som din side skal kunne vises i, da der stadig sidder brugere af internettet rundt i verden med sådanne.
2. For kedelig!!
3. Din hover-effekts ødelægger mere end de gavner.
4. For kedelig!!
5. Farvevalg - gør den ekstrem kedelig
6. For kedelig!!
7. Dine toplinks burde være de mest anvendte (Home, Contact, News, etc. etc.)
8. For kedelig!!
9. Få noget mere grafik på, topbanner eksempelvis
10. For kedelig!!
11. Skriften i din menu skal være større, og anden type, som udgangspunkt hold dig fra skrifttyper der har "fødder"
12. For kedelig!!

Hvis det er i starten af din lærdom til design af ting på nettet, så brug ganske alm. html med henvisning til style sheet (css).

Hvis det er for at prøve noget andet end ovenstående så leg med php istedet, det er nemmere at finde ud af end asp, der er flere folk på nettet der vil kunne give dig hjælp, hvis problemer er.

Konklusion: FORFRA!!

/Paddington
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2006 - 16:06 #14
flashnoob <-- Har slettet profilen...
Avatar billede boxer Nybegynder
05. maj 2006 - 17:29 #15
Designet er blevet meget bedre siden sidst jeg kiggede. Den rødbrune? farve synes jeg ikke passer ind.
Validering? Det er fornuftigt at gå op i, da dette betyder at de fleste browsere så kan vise siden korrekt. Dermed ikke sagt at den ikke kan vises korrekt med W3C fejl, for det kan den.
Du skal have valideringen med på et tidspunkt. Hyg dig med dine hp'er indtil da :o)
Avatar billede paddington Nybegynder
05. maj 2006 - 19:02 #16
Ja der er sket lidt...

Men ved ikke rigtig om den har forbedret det!!

Under punktet "vigtig", skriver at siden fungerer 100% i IE?? - hvis det er meningen at jeg skal have dobbelt-scroll i menuen?? - så ja

hvilket henviser mig til "siden virker bedst i 1280x1024 pixel" - hvorfor??

Når du laver hjemmesider, tag udgangspunkt i at der stadig sidder med en 14" 800x600 (minimum 800x600) hvilket vil betyde at din side bliver optimal hos alle!!

ang. din farver... brun, lysegrøn og grå passer bare ikke sammen!!

Din baggrund på din "main-del" er forvirrende!!

Meeen du er ved at komme efter det!!

/Paddington
Avatar billede flashnoob Nybegynder
05. maj 2006 - 19:42 #17
Paddinton -> Jeg vil mene at det er 'ok' at designe efter 1024x768 og ikke 800x600. Ifølge the counter (http://www.thecounter.com/stats/2006/April/res.php ) er der ''kun'' 16 % der har 800x600 som opløsning. Man skal selvfølgelig ikke overse de der bruger den opløsning, men det kommer jo an på om man designer et kommercielt site eller om det blot er design til en privat side.
Avatar billede paddington Nybegynder
05. maj 2006 - 23:02 #18
Flashnoob>> Helt enig!! jeg er også af den holdning at folk der sidder med en 14" 800x600 skærm/opløsning burde holde sig fra nettet :P - men må samtidig erkende at jeg har anskaffet en sådanne skærm for at kunne designe det mest optimale for alle *SS*
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
08. maj 2006 - 17:58 #19
paddington: Man kan jo også bare resize vinduet til 800x600 og så hvordan det ser ud i stedet for at skifte skærm :-o
Den FF extension som hedder 'Web Developer' er velegnet til sådan noget....