Avatar billede sim00n Praktikant
03. maj 2006 - 13:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Router-problemer

Hejsa.. Siden imorges har jeg ikke kunne komme på internettet med min bærbar, den stationære computer som jeg sidder på nu virker fint.

'Jeg ringede til min udbyder Dansk Bredbånd og spurgte om det var noget hos dem men de sagde det var routeren jeg skulle kigge på...

Så jeg har prøvet følgende:
-Bytte om på kablerne
-Bruge en helt ny kabel
-slukke og tænde for routeren
-Bruge den der reparer dims i windows
-Genstarte min computer
Men da jeg forsøgte at opsætte routeren via min computer som jeg gjorde da jeg købte den (ved at gå ind i IE, skrive 192.168.1.1 og så logge ind i noget) siger den bare at den ikke kan finde siden.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu. Min router er en DSL/Breitband Router DR-20
4 port switch, integr. USB Print server.
den er fra Hama.
Avatar billede TRoXa Novice
03. maj 2006 - 13:44 #1
1. Hvis du bytter om på kablerne mellem din stationære og bærbare computer kan den stationære så komme på?

2. Har du en evt ulovlig kopi af windows xp på bærbaren for microsoft har lige lavet en patch der går ind og slår nogle af de ting fra

3. Gå ned i kør og skriv CMD og tryk ok. Der skriver du så IPCONFIG /ALL <-- hvad melder den af IP adresse? 169.254.XXX.XXX ?

4. Hvis du har winxp: Genstart din computer og prøv at trykke F8 indtil du får en menu frem hvor du kan vælge fejlsikret tilstand med netværksunderstøttelse. Vælg den og hop ind i windows xp og så se om du kan trække IP derigennem.

5. Prøv din bærbar hos en anden evt og se om den kan trække IP adresse der

6. Jeg tvivler på at det er din router.
Avatar billede overchord Nybegynder
03. maj 2006 - 13:44 #2
Hvis du koerer ipconfig fra konsollet, faar din computer saa stadig tildet en IP og kan du se en gateway?
Avatar billede overchord Nybegynder
03. maj 2006 - 13:45 #3
ok troxa der var du lige 14 sekunder hurtigere :-)
Avatar billede sim00n Praktikant
03. maj 2006 - 13:53 #4
Hmm.. Meget besynderligt.. altså ligefør forsøgte jeg at opsætte routeren fra den stationære... og så tjekkede jeg ikke lige om det havde hjulpet og så prøvede jeg så lige 1'eren og nu virker internettet på begge..
Avatar billede sim00n Praktikant
03. maj 2006 - 14:01 #5
Troxa vil du dele pointene over med overchord eller ???
Avatar billede overchord Nybegynder
03. maj 2006 - 14:04 #6
Nej, giv dem til Troxa, han havde allerede daekket det hele.
Avatar billede sim00n Praktikant
03. maj 2006 - 14:09 #7
Finno Bambino :) Troxa du får dem når du lige laver et svar :P
Avatar billede sim00n Praktikant
09. maj 2006 - 15:06 #8
Okay det gider vi ikke vente på. snupper dem bare selv