Avatar billede sinnet21 Nybegynder
01. maj 2006 - 13:44 Der er 2 kommentarer

Ekstranet løsning

Dette spørgsmål stilles i forbindelse med et Bachelorprojekt på vores studie. Vi skal stille forslag til en reklamebureau, der skal have udviklet en ekstranet-løsning med følgende krav:

Krav #1    Medarbejderne i skal igennem brug af systemet kunne uploade og hente materialer.
Krav #2    Kunder skal kunne hente ønskede materialer igennem brug af systemet.
Krav #3    Kunder skal kunne indsende oplæg og materialer i forbindelse med kampagner.
Krav #4    Systemet skal kunne fremvise status for kampagner/materialer.
Krav #5    Systemet skal vise de involverede personer i kampagner samt brugerens kontaktpersoner.
Krav #6    Systemets skal indeholde oplysninger om virksomheder, kampagner, medarbejdere, filer og rettigheder.

Krav #7    Systemet skal kunne køre på en Windows-maskine med tilhørende internetbrowser.
Krav #8    Systemet skal kunne opbevare filer supporteret af forskellige IT-standardprodukter, herunder Microsoft Office og billedbehandlingsprogrammer, samt pakkede filer.
Krav #9    Systemets data, funktionalitet og brugergrænseflader skal være placeret ét centralt sted, som tilgås af en internetbrowser.
Krav #10    Systemet skal følge Windows-standarden, således at funktionaliteten virker bekendt for brugerne.

Krav #11    Systemet skal give interne brugere adgang til alle dele af systemet og alle kunders materialer.
Krav #12    Samme bruger kan kun logge ind en gang samme tid
Krav #13    3 forkert indtastede password skal blokere brugeren og sende notifikation til HK-JWT
Krav #14    Systemets skal tvinge brugeren til at skifte adgangskode én gang hver 3. måned.
Krav #15    Brugerens kodeord skal være selvdefineret ord bestående af 6 tegn, heraf minimum ét tal og ét stort bogstav.

Vi er i den forbindelse interesserede i, om I ville give os nogle bud, på hvor lang tid det vil tage at udvikle samt hvor meget det ville koste i timen for at udvikle dette system (konsulentløn).

VIGTIGT. DET SKAL POINTERES AT VI IKKE ØNSKER NOGEN FORM FOR UDVIKLING, MEN UDELUKKENDE ØNSKER FOLKS BUD PÅ ESTIMATER.

Mvh.
Michael Sinnet
Ha(dat.)
Handelshøjsskolen i København
Avatar billede agermose Nybegynder
01. maj 2006 - 17:15 #1
Hvis I ikke absolut SKAL implementere det hele selv, så er det oplagt at løse det ved at installere Windows Sharepoint og så aflevere det - I det store hele, vil I være færdige, nå det er sat op.

Alternativt, så kan I benytte DotNetNuke CMS med et dokument modul, og evt. lade den bruge Windows auth, så har I igen det med et login og administration af passwords osv.

Begge systemer har en vigtig detaljer, som jeg ikke synes I har med i kravene: evnen til at søge i dokumenterne og informationerne, der er uploaded til jeres løsning.

krav #10 vil dog få det til at hælde kraftigt til Sharepoint. Der åbner, arbejder og gemmer du direkte til Sharepoint som om det var et filsystem. Du kan faktisk åbne Sharepoint i din stifinder.

/Jan Agermose
Avatar billede sinnet21 Nybegynder
03. maj 2006 - 09:49 #2
Du må have misforstået indlægget. Spørgsmålet lød således:
"Vi er i den forbindelse interesserede i, om I ville give os nogle bud, på hvor lang tid det vil tage en konsulent at udvikle samt hvor meget det ville koste i timen for at udvikle dette system (konsulentløn)."