Avatar billede guldklumpen Nybegynder
01. maj 2006 - 11:27 Der er 5 kommentarer

optimering med performancegaranti

Hej eksperter

Vi får jævnligt tilbud om søgemaskineoptimering med performancegaranti.

Uanset selskabet er garantien som regel den samme, x-antal unikke besøgende om måneden etc.

Er der nogen der har nogle erfaringer med sådanne aftaler/selskaber?

Hvad er der af fordele og ulemper?

Er det noget der er fornyftigt at benytte sig af?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede apo Praktikant
01. maj 2006 - 18:28 #1
Jeg har læst, at hvis et SEO-firma garanterer dig specifikke resultater i form af bedre placeringer, er det ikke et troværdigt foretagende (jeg mener at det er bufferzones ord).

Tilbyder de dig også, at blive registreret i tusindvis af søgemaskiner osv.?
Avatar billede madx Nybegynder
01. maj 2006 - 20:34 #2
Er selv indkøber af SEO - og man skal virkelige høre meget før ørene falder af når sælgernes folder sig ud.

Der findes et vælg af aftaler - ca. lige så mange som der er firmaer.

Hvis det er SEO-baseret (optimering af indhold) er det altafgørende om det der foretages er etisk korrekt - og allerede her vil flere falde fra fordi de bevæger sig længere ud i gråzone. Aftaler der giver placeringsgaranti er som regel ikke det papir værd de er skrevet på. Ofte er aftalen i bedste fald uskadelig for dig.

Så er der dem, der sælger netop performance-baserede aftaler, hvor du f.eks. giver 2-3-4 kr. pr. klik, men hvor det reelt er PPC - dvs. at det køber noget trafik de videresælger til dig. Her nares den mindre kloge - for ofte købes trafikken til måske kun 50 øre på Adwords.

Uanset hvad du gør, så er det centralt hvad du skal have ud af det. Får du fat i rette firma kan 1000 kr. i timen være billigt hvis du selv scorer kassen.

Jeg vil ikke i fuld offentlighed give mine vurderinger af diverse firmaer, men har du brug for nogle mere konkrete råd så læg en mail eller andet så skal jeg kontakte dig.... - det har alle dage været en jungle, og det er fortsat et område hvor www betyder world wild west
Avatar billede guldklumpen Nybegynder
02. maj 2006 - 09:24 #3
jeg synes det er meget svært at gennemskue.

det de tilbyder er 1000 unikke besøgende, hvilket i vores branche er helt fint, men jeg har svært ved at vurdere om det er godt eller skidt.
Avatar billede madx Nybegynder
02. maj 2006 - 12:34 #4
1000 kan være rigtig mange hvis det f.eks. er beslutningstagere og man kan hente 10 mio. pr. salg

det kan også være nul værd, hvis det er forkert trafik ift. ens produkter - så er det 1000 på de rette ord?

skriv lidt om hvilken branche, produkttype evt. nogle typiske keywords mv., så kan jeg måske komme det lidt nærmere...
Avatar billede apo Praktikant
06. maj 2006 - 16:32 #5
Er du kommet videre?