Avatar billede wildthing Nybegynder
01. maj 2006 - 08:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

decimal separator

I forbindelse med at jeg skal lave templates til ind og udlandske tilbudsformularer er jeg løbet ind i et problem med 1000 tals sep. og decimal separator. Word bruger naturligvis seetings fra control panelet, men er der en måde hvorpå jeg ved at vælge template/skabelon kan skifte automatisk mellem settings.

wildthing
Avatar billede supertekst Ekspert
01. maj 2006 - 10:38 #1
I hvilken kontekst udarbejdes tilbud? Er det i en tabel eller via VBA-userform?

Hvis du anvendte excel kunne du umiddelbart via en makro skifte mellem notationerne ".," - når tilbudet var færdigt kunne det i givet fald overføres til Word via lidt VBA-kode.

I Excel ser denne kode således ud:
    With Application
        .DecimalSeparator = "."
        .ThousandsSeparator = ","
        .UseSystemSeparators = False
    End With
Avatar billede wildthing Nybegynder
01. maj 2006 - 11:20 #2
beløb importeres fra Microsoft CRM ved hjælp af et mergeværktøj add-on. Den anvender fieldcodes. beløbende ender i en tabel i worddokumentet.

Ja i excel kan man alt. jeg er ikke skrap til word (måske af samme årsag)
Avatar billede supertekst Ekspert
01. maj 2006 - 13:06 #3
Så er det vel dette du skal anvende - hentet fra Word hjælp - decimalseparator:

Feltparameteren Format (\#)
Angiver, hvordan et numerisk resultat skal vises. Denne parameter kaldes en "formatparameter", fordi du skal bruge symboler for at få vist formatet i feltresultatet (feltresultater: Tekst eller grafik, der indsættes i et dokument, når et felts instruktioner udføres i Microsoft Word. Når du udskriver et dokument eller skjuler feltkoder, erstatter feltresultaterne feltkoderne.).

Parameteren \# kr#.##0,00 i { = SUM(ABOVE) \# kr#.##0,00 } viser f.eks. et resultat som "kr4.455,70." Hvis feltresultatet ikke er et tal, har denne parameter ingen virkning.

Bemærk!  Det er ikke nødvendigt med anførselstegn omkring enkle numeriske formatparametre, der ikke indeholder mellemrum, f.eks. { SalgMarts \# kr#.##0,00 }. Hvis de numeriske formatparametre er mere komplekse eller indeholder tekst eller mellemrum, skal du sætte den numeriske formatparameter i anførselstegn som vist i eksemplerne nedenfor. Der indsættes automatisk anførselstegn i numeriske formatparametre, hvis du indsætter feltet ved hjælp af kommandoen Felt i menuen Indsæt eller kommandoen Formel i menuen Tabel.

Du kan opbygge en numerisk formatparameter ved at kombinere nedenstående oplysninger.
Avatar billede wildthing Nybegynder
03. maj 2006 - 07:38 #4
Dur ikke. Lige meget hvad , så skal jeg ud og rette i PC-settings. Det står der godt nok også i hjælpen til omtalte parameter. hmm træls
Avatar billede wildthing Nybegynder
14. juni 2006 - 13:53 #5
svar
Avatar billede wildthing Nybegynder
14. juni 2006 - 13:53 #6
svar igen