Avatar billede spritzer Nybegynder
30. april 2006 - 17:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 Jumpdown arbejder sammen, med PHP udtræk

Jeg har disse to tabeller i min db.

Hus / Rum

Hus ser sådan ud:

id  | int
navn | varchar

Rum ser sådan ud

id    | int
antal | int
hus  | int

Jeg har to select bokse i min form (en søgning)

den ene indeholder data fra Hus:

<select name="hus">
/* WHILE LÆKKE FJERNE FOR OVERSKUELIGHED */
  <option value="<?php echo $row_hus['id']?>"><?php echo $row_hus['navn']?></option>
</select>

den anden skal indeholde data fra Rum, hvor ['hus'] er lig med den value som select hus elementet indeholder. feks 5

lige som bilzonen.dk eller bilbasen.dk hvor du først vælger bilmærke og derefter kan vælge model, uden at siden reloader, går ud fra det er noget java sjov jeg skal have fat i, håber der er en herinde der kan hjælpe mig.
Avatar billede horsmark Nybegynder
30. april 2006 - 18:32 #1
Avatar billede spritzer Nybegynder
30. april 2006 - 20:36 #2
Eksemplet hjælper mig desværre ikke rigtigt :)
Avatar billede horsmark Nybegynder
30. april 2006 - 21:13 #3
tjo det er (som jeg læser dit spørgsmål) præcist den logik og tankegang du skal bruge... i kildekoden er der loaded et multiarray over hvis der vælges dit i dropdown 1 skal array dat generes i dropdown 2

eller har jeg misforstået ? :-)
Avatar billede spritzer Nybegynder
30. april 2006 - 23:16 #4
Ikke helt, men jeg søgte lidt mere hjælp end et link :) - Kan godt bruge søge funktionen her på sitet ;)

Anywho har fundet noget der virker har bare et lille problem tilbage

<select name=select1 onChange="skiftOrdUd(this.selectedIndex); return false;">

Nærmere this.selectedIndex, hvad kan jeg skrive for at der bliver værdien af optionen der bliver gemt her <option value="den her værdi">Denne her</option>?
Avatar billede horsmark Nybegynder
01. maj 2006 - 08:14 #5
noget ale dette vil jeg mene skiftOrdUd(this[this.selectedIndex].value)
Avatar billede horsmark Nybegynder
01. maj 2006 - 08:15 #6
og ellers smid din kode indtil nu og forklar dig lidt nærmere.. *s*
Avatar billede spritzer Nybegynder
02. maj 2006 - 09:07 #7
Rykket til

http://www.eksperten.dk/spm/706651

Men lig et svar så få du nogle p.
Avatar billede horsmark Nybegynder
02. maj 2006 - 09:42 #8
svarobeklaro
Avatar billede spritzer Nybegynder
19. maj 2006 - 08:35 #9
beklager dte tog så langtid at svarer :=)
Avatar billede horsmark Nybegynder
19. maj 2006 - 09:08 #10
fonofino :-)