Avatar billede gittep Nybegynder
30. april 2006 - 13:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hakkende billeder - skærmopdatering

Jeg er rigtig træt af, at når jeg arbejder med billeder i et worddokument, så "hakker" billederne, når jeg scroller/anvender rullepanelet. Hvad kan problemet være?
Gitte
Avatar billede jacla Nybegynder
30. april 2006 - 15:07 #1
Det er nok dit grafikkort der ikke kan følge med.

Måske kan du ændre grafik acc i bios'en fra eks 4 til 8

Men tror ikke du kan gøre så meget andet.

Mere RAM kunne måske også være en hjælp.

MVH

Jan C
Avatar billede gittep Nybegynder
30. april 2006 - 16:00 #2
Tror ikke helt du har ret, jeg har 1024 mb. ram og mit grafikkort er 256 DDR GeforceFX DVI, min skærm er en 19" Wide screen som understøtter et digitalt signal
Avatar billede jacla Nybegynder
30. april 2006 - 16:30 #3
Er det BMP eller JPG filer du ser ?
Avatar billede gittep Nybegynder
30. april 2006 - 16:35 #4
Det er hvad som helst - det kan også være tekst, som er skrevet lidt stort.
Avatar billede jacla Nybegynder
30. april 2006 - 17:19 #5
I kontrolpanelet under mus kan du prøve at sætte eks. 3 linjer pr "scroll".

Er det altid galt eller i perioder?
Avatar billede jacla Nybegynder
30. april 2006 - 17:21 #6
Jeg tænker på om du har den rigtige driver eller om der kører et virusscannerprogram i baggrunden.
Avatar billede gittep Nybegynder
30. april 2006 - 17:36 #7
Jeg har helt sikkert de rigtige drivere, og ja der kører et virusprogram - nemlig Norton, men det har ikke været et problem på min gamle computer. Problemet er opstået efter jeg for nyligt har fået ny pc. Den er egentlig bygget til at skulle kune håndtere videoredigering - den har dual-core processor - og video kører upåklageligt, det er kun, når jeg arbejder i word, der er problemer!
Avatar billede jacla Nybegynder
30. april 2006 - 20:20 #8
Jeg tør ikke sige, hvad det så skulle kunne være, måske er det kun Microsoft der ved det.

Måske skulle du ringe til dem.

Du kan også se på linket her: http://support.microsoft.com/select/?target=assistance

MVH

Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
30. april 2006 - 20:22 #9
Hakker det også, når du bruger "pil ned" altså uden mus ?
Avatar billede gittep Nybegynder
30. april 2006 - 21:07 #10
Hej igen Jan
Jeg prøvede lige dit sidste forslag, det er præcist det samme. Jeg tror, jeg er nødt til at kontakte Microsoft - så vender jeg lige tilbage, så du er orienteret.
Foreløbig tak for hjælpen - finder du noget, så læg et svar, for jeg abonnerer på spørgsmålet.
Hilsen Gitte
Avatar billede jacla Nybegynder
30. april 2006 - 22:38 #11
Hej Gitte

Jeg følger sagen, har ikke hørt om dette problem før :-)

Finder jeg noget, høre du fra mig OK!

MVH
Avatar billede jacla Nybegynder
10. februar 2007 - 12:26 #12
Tak herfra ;)