Avatar billede hsito Nybegynder
28. april 2006 - 16:28 Der er 4 kommentarer

Tv - tuner eller Tv-kort lyd problem

Jeg har et pinnacle tvkort...
og den har jeg sat ANNTENNE kabel til...
Det virker fint med at finde kanalerne men der er ik lyd.. hvordna ordner jeg det problem...??

TAK..
Avatar billede twotimes Nybegynder
28. april 2006 - 22:00 #1
måske lyder det dumt, men har du skuet op for lyden?

På min computer er det omkring 15 forskellige inputs, og tit er det svært at hinte rundt i præcis hvilken en, der skulle levere lyden.

Prøv at åbne, den der lydstyrke ting, der ligger nede i højre side af proceslinjen. (sådan en har jeg i hvert fald)

Prøv så at gå op i indstillinger > egenskaber

Der kan man se de forskellige niveuaer for indspilning og afspilning. På min comp er der én, der hedder tv-tuner... Er den skruet ned kommer der ikke lyd på mine tv programer.
Avatar billede fuglen1 Novice
28. april 2006 - 22:45 #2
Samt at hvis der skal gå et kabelfra tvkortet til lydkortet enten internt eller eksternt.

Der er på nogle interne tvkort hvor lyden kører via pci porten feks. på Hauppauge
Avatar billede hsito Nybegynder
29. april 2006 - 03:19 #3
Jeg har prøvet det hele.. det virker ikke.......
Men tak.....
Avatar billede trav4u2 Novice
02. maj 2006 - 21:19 #4
Benytter du det program der fulgte med dit kort?

Hvis ikke kan det være nødvendigt at starte det først,
fravælge "mute on close", lukke programmet og derefter
åbne det program du optager med.

Hvis det ikke er der problemet ligger, så check om programmet
bruger den rigtige lyddriver.

Hvad hedder kortet og programmet?