Avatar billede pomskie Nybegynder
27. april 2006 - 19:56 Der er 1 løsning

Indviklet Rollover

Hejsa....
Sidder og leger lidt med en hjemmeside hvor jeg skal have lavet en lidt besværlig rollover, og ville høre om der var nogle der kender et link, eller har en god ide til hvordan det skal laves - jeg er nemlig helt blank :)

Problemet er, at jeg skal have et billede til at skifte når man køre musen over et tekstlink.. og samtidigt skal billedet virke på den måde at hvis man køre over et bestemt sted på billedet skifter det også..

Forestil dig et billede af et ansigt i 2d.
og under billedet er der følgende links:

Øre
Næse
Øjne
osv...

Når man så køre over disse links, skal faven på den gældende del skifte fave på billedet, men samtidigt skal det også virke sådan at hvis man køre musen over øjene på billedet bliver de også favet, og hvis man der efter trykker på dem bliver man så videre sendt til den samme side, som man ville ha gjort hvis man havde brugt linket under billedet....

Håber der er nogle som kan hjælpe

Mvh Thomas
Avatar billede pomskie Nybegynder
27. april 2006 - 22:46 #1
Efter et par timer i tænke-box har jeg løst problemet, hvis der er nogle som skulle løbe ind i samme problem, er de velkommene til at skrive et svar på denne post, og så skal jeg gør mit bedste for at svare hurtigst mulig.