Avatar billede thedumbone Nybegynder
26. april 2006 - 18:50 Der er 16 kommentarer

ingen forbindelse mellem pc og skærm.. hjælp!

goddag..
her den anden dag da jeg tændte min pc så forblev skærmen bare helt sort!!! og der stod noget i retning af "skræmen er ok. men tjek stikket" (bare på engelsk!) forstår det ikke.. for stikket sidder i som det skal.. og kan høre pc'en summe! sidste gang jeg slukkede min pc frøs den dog der hvor windows skriver "windows lukkes" så der slukkede jeg bare på kontakten.. kan problemet være sket der? ville meget gerne ha den op at køre snarest muligt!!! håber der er hjælp derude..
-Mikkel
26. april 2006 - 19:53 #1
Helt "sort" HELT fra starten af ? Incl. BIOS POST delen ?

Prøv PC'en med en anden SKÆRM
og/eller
prøv SKÆRMEN på en anden PC...
26. april 2006 - 19:54 #2
Avatar billede thedumbone Nybegynder
26. april 2006 - 19:55 #3
helt sort.. ikke engang bios post.. skærmen blinker bare at man den virker og man evt. kan tjekke kabelet.. okay, må jeg lige prøve.. kan man gøre det med en bærbar evt.?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
26. april 2006 - 20:07 #4
så er der rettet op på det.. er gammelt..
26. april 2006 - 20:13 #5
Dvs - svarer til at PC'en slet ikke er tændt/skærm-stikket ikke sat i putter ?

PS: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar - hvis du forstå hvad jeg mener...
Avatar billede thedumbone Nybegynder
27. april 2006 - 20:08 #6
ja, det svarer til at computeren er tændt uden skærmen er tændt.. men prøvede lige skærmen på min bærbare.. og den virker fint!! så spørgsmålet er hvad min pc fejler? skærmkortet er gået i stykker? eller noget.. kan jo ikk engang formatere den da der slet ikke er kontakt til den! nogen råd? har forstået hintet, og har forstået reglerne nu..
27. april 2006 - 20:40 #7
... check skærmkortet...
Avatar billede thedumbone Nybegynder
10. maj 2006 - 16:32 #8
hvordan tjekker man det? og hvad koster et nyt evt.?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
10. maj 2006 - 16:46 #9
jeg har tjekket mit skærmkort og kan ikke se om der er noget galt med det.. men kiggede også på mit motherboard og fandt ud af at der sad et lille batteri, kan det have noget at gøre med sagen? for på min fars macintosh så gider computeren slet ikk starte når det batteri er fladt (styrer tid og dato) kan det våre sådan et problem?
10. maj 2006 - 17:09 #10
Hvis det er muligt - prøv (midlertidigt!!!) med et andet skærmkort - bare for at dele problemet på midten...
Avatar billede thedumbone Nybegynder
10. maj 2006 - 17:20 #11
jeg har desværre ikk et andet skærm kort.. men så lige mit skærmkabels hoved, det mangler en af "piggene".. hvis du forstår, kan det have noget at sige?
10. maj 2006 - 18:36 #12
... jo - også selvom du har afprøvet skærmen på anden putter ...
Avatar billede thedumbone Nybegynder
12. maj 2006 - 11:29 #13
hvad er det jeg skal selvom jeg har afprøvet skærmen på en anden computer? er bare ikke helt klar over hvilket spørgsmål du svarer på.. my bad!
13. maj 2006 - 22:24 #14
Tanke:
... den manglende PING _kan_ være en eller anden form for styresignal som dit skærmkort 'kigger' efter - og det skal være der før der sendes signal ud ?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
14. maj 2006 - 13:28 #15
okay. men hvad er en ping? og hvordan fikser jeg det?
Avatar billede thedumbone Nybegynder
20. november 2006 - 17:29 #16
ingen svar?