Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
26. april 2006 - 18:34 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Omdøb/flytning af mappe??

Hejsa! Har et lille problem med at få omdøbt/flyttet nogle mapper...?

Når jeg prøver at gøre ovenstående skriver den at filen:

"Bruges af en anden person eller et andet program, luk alle programmer, der muligvis bruger filen, og forsøg igen"???

Men jeg har ingen andre programmer kørende og er ikke på netværk???

Kan man på en eller anden måde se hvilket program der optager filen, så man kan lukke dette ned, eller slette det?

Håber i kan hjælpe, for det er lidt irriterende!!! :-)

På forhånd tak!
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 18:37 #1
Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
26. april 2006 - 18:39 #2
Hvordan virker det?
Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
26. april 2006 - 18:44 #3
Det er godt nok omstændigt, kan man ikke bare gå ind og se hvilket program der optager filen???
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 18:50 #4
Der er en lille guide her:
http://www.softwarepatch.com/tips/howto-delete-xp.html

Det er såmænd ikke så omfattende når først det er prøve en gang.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 18:52 #5
Og for lige at besvare dit andet spørgsmål:
http://channels.lockergnome.com/it/archives/20050414_who_lock_me.phtml
Dette program kan fortælle dig hvad det er der låser filen.
Avatar billede c-holst Novice
26. april 2006 - 19:02 #6
enkelte mapper bør ikke flyttes. hvilke mapper er der tale om
Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
26. april 2006 - 19:21 #7
Har brugt "who lock me" og det er smart! Det viser sig at det er explorer.exe den locker den? Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 19:31 #8
Som c-holst er inde på, er det ikke så smart at flytte systemfiler.
Jeg går ud fra at det er filer efterladt af tidligere installerede programmer?

Brug MoveOnBoot til at flytte den med. Du kan jo ikke lukke explorer ned.
Avatar billede morhan Novice
26. april 2006 - 19:45 #9
ProcessExplorer fra www.sysinternals.com kan mange ting, bl.a. lukke de handles som låser en fil, uden at afslutte det pågældende programmet
Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
26. april 2006 - 20:08 #10
Vil gerne give point til anonym for who lock me, tror ikke jeg kommer videre mede det?? Desværre!!! Men tak for hjælpen til alle... Sender du et svar anonym?
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 20:09 #11
Velbekomme :o)
Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
26. april 2006 - 20:34 #12
Hvordan faen er det man giver point?
Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
26. april 2006 - 20:34 #13
Aha! :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 20:35 #14
Du har fundet ud af det ;o)
Takker.