Avatar billede sailor Nybegynder
25. april 2006 - 19:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kan ikke få forbindelse mellem to pc'er på trådløst lan

Jeg har købt en trådløs Belkin router. Almindeligt rj45 stik til min stationære og trådløst kort i min bærbare. Begge maskiner går fint på Internettet, men jeg kan ikke få forbindelsen mellem de to maskiner til at virke. De tilhører begge samme arbejdsgruppe, og jeg kan pinge den ene fra den anden.
Avatar billede mrhansen25 Nybegynder
25. april 2006 - 21:29 #1
Normalt bruger jeg maskinernes IP adresser for at få forbindelse mellem dem, så hvis du kender de respektive IP adresser gør du bare som følger:

Start - Kør
Indtast følgende : \\ip-adresse\        f.eks \\192.168.1.130\

Dette eksempel, hvis du gerne vil have "fat i" maskinen på 192.168.1.130

Det virker fint ved mig. Vær dog opmærksom på evt. firewall der kan blokere for forbindelsen.

Martin
Avatar billede sailor Nybegynder
09. februar 2007 - 20:46 #2
Beklager den sene accept af dit svar. Det var brugbart