Avatar billede craft Nybegynder
25. april 2006 - 14:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skærm-opløsning

Eftersom spørgsmålet ikke blev besvaret sidste gang, prøver jeg igen:

Jeg har et gammelt GeForce TI-4200-kort. Jeg har ikke installeret driverne siden jeg installeret Windows, men alt har alligevel kørt fint med opløsning 1280x1024 (tror jeg nok det er). Jeg har så fået et nyt spil, som krævede, at jeg installerede driverne, og efter det, kan jeg højest køre 1024x768.
Driverne til grafikkortet er IKKE signeret digitalt, og det er derfor, jeg normalt ikke har dem installeret - simpelthen fordi de fucker det hele op.

Spillet virker, så jeg vil ikke fjerne driverne igen.

Hvad gør jeg?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 15:03 #1
hvor stor skærm har du? tft eller crt?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 15:06 #2
eg har nu aldrig oplevet en gfx driver fucke mit system op.. det kan være at de nyeste nvidia drivere ikke er beregnet til dit kort.

prøv evt dem her http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1027 dem har jeg aldrig haft probz med
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 15:09 #3
har du installeret chipsæt drivers
Avatar billede craft Nybegynder
25. april 2006 - 15:09 #4
Min skærm er vel 5-6-7 år gammel og kræver også drivere for at virke. Så det er vel en kombination af de to ting.

Skal jeg slette nVidia-driverne inden jeg installerer ForceWaren?
Avatar billede craft Nybegynder
25. april 2006 - 15:09 #5
Ja, de er installeret.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 15:25 #6
hvor stor er skærmen? det kan godt være den vil køre 1280*1024 uden drivere fordi det er windows der emulerer den opløsning og når du installere driver er det ikke en emulering af en opløsning, men en aktuel opløsning den kører, og der understøtter din skærm nok ikke højere opløsning..

Ja du skal fjerne de gamle drivere først, når så efter genstart windows kommer med "der er fundet ny hardware" annullerer du installationen og installerer din egen driver
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 15:34 #7
prøv evt at højreklik på skrivebordet > egenskaber > fanebladet indstillinger > avanceret > skærm.. Se hvad den står til i Hz, hvis den står på eks 75Hz så prøv at sætte den ned til 60Hz og se om den så understøtter højere opløsning
Avatar billede craft Nybegynder
25. april 2006 - 15:51 #8
Nå, det viste sig at være min skærm-driver, som skulle installeres igen... Nu virker det.

Hvis du smider et svar, så får du lidt point.
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2006 - 17:07 #9
alt efter om du spiller dirext 8 eller 9 spil, vil jeg i øvrigt sige, at et ti4200 kort er et rigtigt lækkert kort. yder fx 25 % mere i 3dmark2001se end mit "nyere" 6200 kort
Det er da til at tage og føle på. har så ikke lige målt ydelsen i fx 3dmark05

dertil kan jeg også sige, at mit har et lækkert tv-out.

og det er ikke nødvendigvis de nyeste drivere der giver den bedste ydelse til aldrene kort. så prøv dig lidt frem, hvis du vil presse citronen. kan ikke lige komme med en anbefaling her og nu, kører slev med nyeste.

afinstaller evt fra fejlsikret først
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 22:06 #10
TI4200 var helt sikkert et lækkert kort i sin tid.. Slår fx5600XT i aquamark med flere længder.. Eneste prob er den ikke har shader model 2.0, så nyere spil som eks BF2 kan ikke køres på dette kort..

Så vidt jeg husker får TI4200 ca 14.000 point i aquamark.. til sammenligning får mit 9600XT 36.500 point