Avatar billede ladyhawke Novice
25. april 2006 - 08:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

freeware eller sharware XML editor

Kender du en god xml editor, med mulighed for at håndtere/bygge schemas OG mulighed for at bygge/afprøve xpath queries mod en give xml fil?

Det må gerne være med auto completion for indtastning af XML, men det er ikke vildt vigtigt...
Avatar billede falster Ekspert
25. april 2006 - 13:24 #1
Jeg har selv denne liggende - men har ikke den store erfaring med den:

http://www.daveswebsite.com/software/xmleditpro.2.0/index.shtml
Avatar billede ladyhawke Novice
25. april 2006 - 13:28 #2
jeg kan ikke finde en måde at afvikle xpath queries på i den editor, men måske du kender en måde?
Avatar billede falster Ekspert
25. april 2006 - 13:30 #3
Desværre nej.
Avatar billede ladyhawke Novice
25. april 2006 - 13:39 #4
Se nu ellers udmærket ud, men jeg vil meget gerne have mulighed for at tjekke xpath
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 02:33 #5
JEdit (http://plugins.jedit.org/list.php?category=4)m ed XML og XSLT plugins (http://plugins.jedit.org/list.php?category=4)
var måske en mulighed
Avatar billede ladyhawke Novice
26. april 2006 - 08:32 #6
Jeg kigger på den senere, jeg har ikke mulighed for at prøveinstallere her...
Avatar billede ladyhawke Novice
27. april 2006 - 17:19 #7
Den ser ud til at kunne hjælpe... det er ikke direkte tilgængeligt, men man kan bruge det til at test queries og det er det vigtigste...

lægger du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2006 - 17:25 #8
Hvis man ser bort fra opstarts tiden (som er stor), saa er JEdit faktisk en
nice editor.

Og svar.