Avatar billede zerocrash Nybegynder
25. april 2006 - 00:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Auktionstrolden (QXL) script til udtrækning af data fra XML?

Hej eksperter...

Jeg håber der er nogle herinde som har lidt erfaring med udtrækning af data fra XML-filer og kender lidt til auktionstrolden fra QXL.

Det drejer sig nemlig om - som du/i måske har gættet - at få udtrukket data fra XML-filerne som auktionstrolden laver ved opdatering af ens brugerkonto hos QXL inde fra auktionstrolden selvfølgelig.

Mit spørgsmål går på, om det er muligt at udtrække data fra de vundne auktioner såsom navnet på auktionen og derefter -  brugernavn, kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, email og vinderbuddet?

Filerne disse informationer ligger i er for vundne auktioner - SoldItems.xml. Og for aktive auktioner - CurrentItems.xml.

Opbygningen for SoldItems.xml - og de data jeg gerne så var muligt at udtrække til fx en hjemmeside eller en faktura, ligger i følgende tags.

      <BuyersList>
        <anyType xsi:type="CBuyer">
          <Nick>Brugernavn</Nick>
          <Name>Efternavn</Name>
          <FstName>Fornavn</FstName>
          <Tel>Telefon</Tel>
          <Adr1>Adresse</Adr1>
          <Adr2 />
          <CP>Postnr.</CP>
          <City>By</City>
          <Mail>Email</Mail>
          <Qt>Antal</Qt>
          <Country>Land</Country>
          <Price>Vinderbuddet</Price>
          <Date>2006-04-18T08:39:07.1530000+02:00</Date>
        </anyType>
      </BuyersList>

Og det er data'erne i disse tags jeg gerne ville have en mulighed for at hente ud. Hvad vil det bedste mulige alternativ være her? CSV-filer?

Jeg skal lige indskyde, at jeg er total ukendt indenfor script til / for XML og/eller PHP - hvilket jeg kunne forestille mig var en måde at løse dette projekt på. Men jeg da jeg ikke selv kender metoderne til dette ville jeg være yderst taknemlig hvis der var en venlig ekspert herinde som kunne hjælpe mig lidt på vej.

Har jeg fået formuleret mig selv godt nok? Ellers må i lige skrive.

På forhånd tak for jeres hjælp.

ZeroCrash
Avatar billede zerocrash Nybegynder
27. april 2006 - 12:48 #1
Er der ikke et par stykker som kan hjælpe herinde eller har jeg fået den smidt forkert ind?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
03. maj 2006 - 14:10 #2
Lukker tråden...