Avatar billede hillmann Nybegynder
24. april 2006 - 12:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Linke excell til word

Hej.

Jeg sidder og skal linke nogle regnskabstal fra excell til en skabelon i word. Hvordan gør jeg?

Det skal være sådan at ændres der noget i excell skal word dokumentet automatisk opdatere sig.

Jeg ser frem til lidt hjælp.

Vh
Bo
Avatar billede hcma Novice
24. april 2006 - 12:26 #1
Åbn dit regneark.
Åbn så Word og opret et regneark deri (du bestemmer selv antal celler)
Placer curseren i cellen (i word)
Hop over i Excel -> mar den ønskede celle -> Kopier
Over i Word -> Indsæt Speciel -> vælg det du vil og husk at sætte kryds i Opret kæde.
Og nu skulle alle ændringer i Excel gerne gå igen i word (men husk at hvis du ændrer filplaceringen for excel-filen, "hopper" kæden af)
Avatar billede hcma Novice
24. april 2006 - 12:27 #2
mar den ønskede celle  =  marker den ......
Avatar billede hillmann Nybegynder
24. april 2006 - 12:49 #3
hej.
Tak for info. Nu kan jeg linke det til excell, men den tallene hopper en linje ned i word skabelonen og rykker så rundt på det hele, desværre. Det er et nyt ptoblem, kan du hjælpe??

Bo
Avatar billede hcma Novice
24. april 2006 - 12:51 #4
laver lige et forsøg  (sidder selv med Office2000 pakken)
Avatar billede hillmann Nybegynder
24. april 2006 - 13:01 #5
ok og tak
Avatar billede hcma Novice
24. april 2006 - 13:01 #6
nu kommer det mærkelige:
Hvis jeg indsætter en Excel-celle står excel-teksten ikke på linie med wordteksten.
Men hvis jeg først indsætter en enkelt tabel i word og i den så opretter min excel-celle, står teksten på linie.
( du skal selvfølgelig markere din tabel og formatere den = tabelegenskaber og så definere hvordan du vil have den justeret og ombrudt o.s.v.)
Håber det kan hjælpe
Avatar billede hillmann Nybegynder
24. april 2006 - 13:05 #7
jeg er ikke helt med, desværre.
som sagt så har jeg en skabelon i word som jeg ikke bare kan ændre :-(
Avatar billede hcma Novice
24. april 2006 - 13:19 #8
så er jeg lost  :o(
Avatar billede hillmann Nybegynder
24. april 2006 - 13:24 #9
æv....måske jeg kunne sende dig enm mail med en del af word skabelonen og excell filen?
Avatar billede hcma Novice
24. april 2006 - 13:32 #10
desværre  - jeg er på vej på arbejde og kommer først hjem igen i nat kl. 02.00 (hvis alt går godt)
Avatar billede hillmann Nybegynder
24. april 2006 - 13:38 #11
ok....du får pointene alligevel. Tak for hjælpen.
Avatar billede hcma Novice
24. april 2006 - 13:48 #12
tag du bare pointene selv  (har rigeligt)
så læg selv et svar og accepter det.
Avatar billede hillmann Nybegynder
07. januar 2009 - 14:08 #13
...