Avatar billede bjerggeden-dk Nybegynder
23. april 2006 - 16:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trække billede i Word-dokument ud som selvstændig jpeg-fil

Hej

Er der nogen som har et godt forslag til hvordan jeg får et billede der er gemt i et word-dokument, trukket ud af dokumentet og gemt som en selvstændig jpeg-fil. Jeg har prøvet copy-paste ind i f.eks. et tomt photoshop-dokument, men billedet mister sin farvedybde og ryger ned på hvad der ligner 256 farver.

Jeg tror der må være en simpel løsning på dette problem, men jeg har sgu' ikke lige kunnet komme på den selv.

Mvh. Morten
Avatar billede flashnoob Nybegynder
23. april 2006 - 16:07 #1
Du kan eventuelt bare tage et screenshot af dokumentet og croppe det i photoshop.
Avatar billede bjerggeden-dk Nybegynder
23. april 2006 - 17:10 #2
Jeg har selv tænkt tanken, men billedet er scannet i 250 dpi og skal bruges til at printe som forside til en DVD, så det vil være ærgerligt at miste opløsning helt ned til 72 dpi når jeg tager det fra skærmen.

Men tak for din kommentar.

... Morten
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. april 2006 - 20:59 #3
Print til en pdf-fil, og åben den i Photoshop.
Feks med http://www.cutepdf.com/download.htm
Avatar billede bjerggeden-dk Nybegynder
24. april 2006 - 11:14 #4
genialt! Det spiller. Tak for det.

... Morten
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. april 2006 - 11:19 #5
Ja, man lærer efterhånden nogle snedige tricks når man roder rundt i alle de programmer og filformater ;)