Avatar billede palito Nybegynder
23. april 2006 - 13:45 Der er 6 kommentarer

Gøre brug af kommandoer i en .xml-fil

Kan man gøre brug af md5-hashing m.v. i en XML-fil UDEN at eksempelvis kalde det for en php-fil, og sætte en header?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2006 - 15:27 #1
XML er jo data ikke kode, så jeg forstår ikke helt - kan du uddybe lidt ?
Avatar billede palito Nybegynder
23. april 2006 - 15:45 #2
Jeg ville blot lagre noget i en xml-fil - men da der også er kodeord i den, er det nok ikke særlig genialt.

Så tænkte om man kunne kryptere det for offentligheden ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2006 - 15:55 #3
du kan sagtens gemme en MD5 hash i en XML fil

husk at MD5 er one way
Avatar billede palito Nybegynder
23. april 2006 - 23:12 #4
Jeg ønsker at indskrive kodeordet som det er, men når man ser på filen igennem sin browser - skal det være hashet.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2006 - 02:16 #5
det er kun sikkert at lave det server side - ikke client side
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2006 - 01:28 #6
tid at få afsluttet her ?