Avatar billede leif Seniormester
22. april 2006 - 21:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Webbaseret Diskussion og Fil udveksling

Hej,

Måske findes der noget i forvejen ? Til at starte med har haft kigget på Workplace, men virker alligevel for stort til vores behov.

Jeg skal bruge et system hvor folk kan når de er logget ind have forskellige diskussionsfora og fil storages. Der skal kunne oprettes således at et Diskussionforum og File Storage kan begrænses til en gruppe af mennesker evt. ud fra en Gruppe i adressebogen. Det vigtigste er at det kan være baseret på Web og ikke kun i Lotus Notes klienten.

Hvis det ikke findes i forvejen, er I velkomne til at komme med et bud på hvad det vil kunne koste at udvikle ? I er mere end velkomne til at kontakte mig pr. email.

På forhånd tak

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
22. april 2006 - 23:20 #1
Teamroom er en standard template, som følger med siden version 5 tror jeg. Den er løbende blevet vedligeholdt lidt. Den virker som en mini udgave af Quickplace. Den giver mulighed for et moderator at sætte diskussioner op, mødeoversikter, referater etc. Prøv at se om ikke enten ét Teamroom eller flere Teamrooms vil være det du leder efter.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
22. april 2006 - 23:25 #2
Notes diskussionstemplate skulle kunne klare det. Opret en db pr gruppe (med gruppen som editors i acl), og en kategori til file storage, så har du dækket det umiddelbare behov.
Men forbered dig på forespørgelser om lister over fora mm. derudover :-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
22. april 2006 - 23:32 #3
Hovsa - havde ikke set jogii's svar, så det var ikke et bedre bud (kender ikke Teamroom)
Avatar billede leif Seniormester
23. april 2006 - 00:58 #4
Har siddet og kigget på TeamRoom og brugt den via Web, der er flere steder hvor den virker meget tung sikkert pga. af alt den Java der ligger i den.
Avatar billede leif Seniormester
23. april 2006 - 01:18 #5
Jeg må indrømme jeg synes at Discussion virker bedre, men stadig ikke optimalt.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. april 2006 - 08:57 #6
Nej, templates kan sjældent bruges uden en hel del tilføjelser/ændringer. Jeg bruger discussion et enkelt sted, hvor jeg har embedded oversigten på en form, hvor jeg så har de fælles filer liggende som link øverst. Men her har brugerne dog kun mulighed for at læse filerne, og ikke uploade dem selv. Og den model duer også kun, når det er et begrænset antal filer.
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 14:20 #7
Damn, projektet er lagt på is. Da man overvejer at lave en fælles løsning på internaionalt plan.
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 14:20 #8
jogii og mmmtm -> Smid et svar.
Avatar billede jogii Nybegynder
29. april 2006 - 18:38 #9
Jeg troede ikke i var "så" internationale. Men lyder da spændende alligevel. Men skal det så være i Domino, bare udefra?
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 18:59 #10
jogii -> Med arbejde i 111 lande, kan man så ikke kalde det internationalt ? :-) Men det er så noget som køres fra vores Internationale Hovedkvarter i England. Måske Domino, SharePoint services fra Microsoft eller en helt 3. løsning.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. april 2006 - 23:20 #11
Jeg er lost. Kender i allesammen hinanden her ???? (den var mest til jogii :-)
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 23:59 #12
Man skulle tro det en gang imellem :-)