Avatar billede koden Novice
20. april 2006 - 11:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar lang tid om opstart når trådløs netkort er aktiv

Min IBM T40 står læne på windows XP velkommen, når det interne trådløse netkort er aktiveret.
Hvis jeg deaktiverer det og genstarter, så starter den hurtigt op.

Kan jeg undgå denne ventetid???
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. april 2006 - 11:50 #1
Det kan vist kun gøres ved at disable autoopstart på det trådløse netværk, for manuelt at starte det op når xp er bootet.
Avatar billede kenp Novice
20. april 2006 - 13:51 #2
har du nu pillet igen ;)

grunden til at den nok er lang tid om at starte op når det er aktiveret er jo at den forsøger at få en ip-adresse.
Avatar billede koden Novice
20. april 2006 - 15:27 #3
Nej nej...ikke pillet:-)
Er der kabel i så er der ingen problemer.
Der skal den vel også have IP ??
Avatar billede kenp Novice
20. april 2006 - 15:51 #4
Det er bare fordi at den er lang tid om at få en ip at den er lang tid om at starte op. (årsgen kan jeg ikke vide) men vhis du gør således at den ikke er aktivertet når du starter op så vil det hjælpe (som innercity skriver)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. april 2006 - 16:46 #5
Prøv engang at kigge i config for dit netkort. Er den instillet så den automatisk logger på routerens SSID? Måske kan det forekomme fordi den først scanner efter tilgængelige netværk hvor din web kryptering matcher..

Vh
Avatar billede koden Novice
20. april 2006 - 17:19 #6
innercitydk> tror du er inde på noget der.
Tjekker lige....
Avatar billede koden Novice
21. april 2006 - 15:02 #7
hmm..kan ikke finde noget under konfiguration hvor jeg kan vælge/fravælge dette...
Avatar billede koden Novice
21. april 2006 - 15:10 #8
Den står til kun at oprette forbindelse til foretrukne netværk og i det felt står kun mit eget....
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. april 2006 - 17:48 #9
Så er jeg desværre blank :)
Avatar billede koden Novice
21. april 2006 - 20:54 #10
jamen et svar er ok. Du gjorde hvad du kunne... Takker..
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. april 2006 - 22:44 #11
Ok :)