Avatar billede asthpe Nybegynder
19. april 2006 - 21:54 Der er 8 kommentarer

Trådløst netværk ikke tilgægeligt efter installation af SP2

Efter jeg har installeret SP2 på min computer vil den ikke oprette forbindelse til det trådløse netværk. Den siger: Det valgte netværk er et netværk med adgangspunkt. "Den trådløse forbindelse er i øjeblikket konfigureret til ikke at oprette til netværk med adgangspunkt." Så er der et 4 punkts langt forslag til hvordan problemet løses. Hvis jeg går punkterne igennem, skriver den: "Mindst en af ændringerne blev ikke anvendt på den trådløse konfiguration"

Det trådløse netværk virker på min anden computer, som det altid har gjort. Jeg har installeret den nyeste driver til netværkskortet. Og opdateret hele windows via en fastnet forbindelse.

Har søgt nettet og hjælp tomt for at finde et svar. Dette er min sidste chance, derfor maks point. Håber virkelig nogen kan hjælpe.
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2006 - 23:30 #1
Jeg tror du skal fjerne det trådløse netværk helt fra din PC og installere det igen fra bunden af.
Avatar billede asthpe Nybegynder
22. april 2006 - 09:43 #2
Tak for det hurtige svar. Hvor afinstallerer jeg det trådløse netværk, og henter Windows selv en ny installation fra nettet, når jeg opdaterer Windows?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. april 2006 - 13:09 #3
Inden vi gør andet, kan du prøve at slå XP2 firewallen fra på din forbindelse.
Det gør du via kontrolpanel - netværksforbindelser. Højreklik på din trådløse forbindelse og vælg egenskaber.
Under fanebladet avanceret, kan du vælge at slå firewallen fra. Gør det.

Jeg går ud fra at du har en anden firewall installeret?
Avatar billede asthpe Nybegynder
22. april 2006 - 18:58 #4
Ja det er rigtigt, jeg har en ZA, og den indbyggede Firewall er slået fra. Det er ikke rigtig det der gør forskellen.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. april 2006 - 21:56 #5
Okay.

Jeg kan faktisk ikke huske hvordan jeg tidligere har slettet en forbindelse. Men da dit i forvejen ikke virker, kan følgende alligevel ikke gøre skade.

Find en driver til dit trådløse netkort.
Gå i enhedshåndtering, højreklik på netkortet og vælg fjern. Tjek om din forbindelse er blevet slettet fra mappen "netværksforbindelser" Genstart din PC. Windows vil sandsynligvis finde netkortet og installere det igen.

Tjek om du har fået forbindelse.
Hvis ikke installerer du driveren.

Virker det heller ikke går du ind i mappen "netværksforbindelser"
Vælg Opret ny forbindelse i guiden til venstre.
Følg guiden.

Håber at et af punkterne virker :o)
Avatar billede asthpe Nybegynder
25. april 2006 - 15:55 #6
Det har ikke rigtig nogen effekt. Desværre. Jeg skal måske tilføje, at der er tale om et USB netkort. Jeg har hentet den seneste driver fra producentens hjemmeside.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. april 2006 - 16:34 #7
Har du andre USB stik du kan prøve med?
Avatar billede boxer Nybegynder
25. april 2006 - 16:40 #8
Tjek også lige dette:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/da/maintain/sp2otech.mspx#E3HAC

Det er også muligt at en opdatering af chipsetdriveren kan hjælpe. Jeg har set andre steder at USB funktionen forsvandt helt ved installation af SP2.
Spørg hvis du er i tvivl om dit chipset.