Avatar billede huffen Nybegynder
19. april 2006 - 15:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis check !

vis der er en der vil linke til den nyeste hijackthis, og checke min log, ville det være super.

well, jeg kender lidt til problemet, der er en mappe der hedder C:\windows\minidump windows konflikter en del med, og jeg aner ikke hvor det kommer fra siden min computer bliver brugt af del mennesker.
Avatar billede pinball Nybegynder
19. april 2006 - 15:44 #1
Avatar billede huffen Nybegynder
19. april 2006 - 17:21 #4
jeg kunne ikke finde den der drweb log :-/

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            17:17:09, 19-04-2006
+ Rapport-Checksum:        C673A72B

+ Scanningsresultat:
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@ad.yieldmanager[2].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@adopt.euroclick[1].txt -> TrackingCookie.Euroclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@ads.pointroll[2].txt -> TrackingCookie.Pointroll : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@adtech[1].txt -> TrackingCookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@as-eu.falkag[2].txt -> TrackingCookie.Falkag : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@as-us.falkag[2].txt -> TrackingCookie.Falkag : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@as1.falkag[1].txt -> TrackingCookie.Falkag : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@casalemedia[2].txt -> TrackingCookie.Casalemedia : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@com[1].txt -> TrackingCookie.Com : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@doubleclick[2].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@fastclick[1].txt -> TrackingCookie.Fastclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@media.fastclick[2].txt -> TrackingCookie.Fastclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@microsofteup.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@microsoftwga.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@sel.as-eu.falkag[2].txt -> TrackingCookie.Falkag : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@statcounter[1].txt -> TrackingCookie.Statcounter : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@stats1.reliablestats[2].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@statse.webtrendslive[2].txt -> TrackingCookie.Webtrendslive : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@tribalfusion[1].txt -> TrackingCookie.Tribalfusion : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Svendsen\Cookies\svendsen@zedo[2].txt -> TrackingCookie.Zedo : Renset med backup
    C:\Programmer\winupdates\a.zip/Setup.exe -> Worm.VB.an : Renset med backup

::Rapport slut

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:17:49, on 19-04-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\LVComsX.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Svendsen\Skrivebord\vira\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dkbn.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe

go do your magic :-)
19. april 2006 - 17:48 #5
Generelt - Har du også rullet "SAS":

Hent og installer denne scanner:
http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Start superantispyware, klik på Check for updates, når det er opdateret, klik på Scan your Computer, sæt flueben i de drev der skal scannes.
(Fixed disk betyder harddisk)
Flyt prikken til Perform complete scan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet.
19. april 2006 - 17:51 #6
'Talen' om total manglende WindowsUpdate + M$ ServicePack ? Samt anden form for beskyttelse ??? - meget modigt ???

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44
Avatar billede huffen Nybegynder
19. april 2006 - 18:14 #7
skulle en scan og en gang opdatering klarer den ?
Avatar billede huffen Nybegynder
19. april 2006 - 19:21 #8
hvad med nu ?

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:18:27, on 19-04-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KHAL\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Svendsen\Skrivebord\vira\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dkbn.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
19. april 2006 - 19:49 #9
Jeg ka' ikke spore mere 'snavs' på din putter...

For at gøre arbejdet helt færdig:
---------------------------
Kør en scanning med mwav: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Klik på den fil du har hentet: mwav.exe - klik på unzip og det pakker sig ud i en mappe som det selv opretter på C:\Kaspersky - klik på OK.
Sæt flueben i følgende:
Drive
Klik på scan.
Tip: du skal _ikke_ klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.
---------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning]
og/eller
Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe(r).
---------------------------
Afsluttende rensning af browser cachen:
1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger.
2. Under midlertidige filer, klik på slet cookies.
3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold.
4. Under oversigten, klik på ryd oversigten.
5. Klik på ok.
6  Tøm papirkurven.
---------------------------
RegCleaner -> http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (specielt punktet [Problemer] )
---------------------------
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
---------------------------
For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser denne artikel om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
---------------------------

Safe Surfing...
19. april 2006 - 19:50 #10
MEN - især:

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din HD.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. Der skal nok være >45 'pakker' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

Safe Surfing...
19. april 2006 - 19:50 #11
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede huffen Nybegynder
19. april 2006 - 21:35 #12
det lader til at hjulpet på de fleste problemer, har dog stadig et par små jeg selv kan ligge og rode lidt med...

men tak for hjælpen.

ps. hurtigt spørgsmål

hvis jeg nu formatere og geninstallere, skal jeg så "patche" windows fuldt ud før jeg installere noget af alt mit andet lort(WoW, wv3 tft and such) ?
19. april 2006 - 22:07 #13
Ja - sandelig!!! Hele WindowsUpdate !!!

Derfor er det 'sundt' at have SP2 på andet medie først og ved evt. total geninstall lægge den på FØR FØR FØR nogen som helst internet forbindelse (stikket UD!!!)

Du tar' vel sikkerhedssele på FØR du ruller med 200 Km/h på motorvejen?

Samt http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Safe Surfing...