Avatar billede bjarne_k Nybegynder
19. april 2006 - 11:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Disable drag and drop?

Hej

Er der nogen af jer, der ved om det er muligt at deaktivere træk og slip på en filserver (win 2k server), mens man bevarer muligheden for at højreklikke og bruge copy/paste? Vi har lidt bøvl med at folk flytter rundt på mapper uden at de selv bemærker det....

Kan det gøres via group policy? Jeg har ledt lidt, men kan ikke umiddelbart finde en sådan mulighed.

Alternativet er jo at snuppe musen fra de mest fumlefingrede, så de kan lære at navigere via tastaturet, men det holder nok ikke i længden.

Tak for svar!
Avatar billede gratis Nybegynder
19. april 2006 - 15:45 #1
Avatar billede bjarne_k Nybegynder
01. juni 2006 - 14:05 #2
Tak for svaret!

Det lyder meget logisk og ligetil, men jeg har testet og testet uden at det gav resultat.

Jeg har ændret værdien i registreringsdatabasen under både HKEY_CURRENT_USER og LOCAL_MACHINE, men jeg kan stadig lave drag and drop på de lokale drev uden at blive promptet. (for en sikkerheds skyld satte jeg 1802-værdierne i alle zoner til 1.)

Er der noget jeg kan have glemt eller overset?
Avatar billede gratis Nybegynder
01. juni 2006 - 14:50 #3
jeg blir dig svar skylidig... det burde virke.
Avatar billede bjarne_k Nybegynder
22. januar 2007 - 09:51 #4
lukker