Avatar billede steelman Novice
18. april 2006 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

låst tekst i dokument

Hej,

Jeg har downloadet en word-fil fra en hjemmeside (http://www.dklf.dk/Redskaber/typeformular-a8-blanket.doc) som er en formular/blanket man kan udfylde i Word.

Men jeg vil gerne ændre en smule i den tekst der står i dokumentet, men det kan jeg ikke komme til. Jeg kan ikke så meget som markere teksten.

Filen er ikke skrivebeskyttet, men må være "låst" på én eller anden måde. Hvordan kan det være? Er der ikke nogen måde man kan "låse filen op"?
Avatar billede ladyhawke Novice
18. april 2006 - 15:06 #1
Det er lavet med vilje for at at man ikke skal ændre ved fomrularens tekst, når man udfylder den. Kontakt ejeren af dokumentet og spørg efter en "ulåst" version...

Det er måske muligt at låse teksten op alligevel, men det er bevidst fra forfatterens side, netop for at en bruger der udfylder formularen ikke gør som du har tænkt dig nu...
Avatar billede steelman Novice
18. april 2006 - 15:08 #2
"Det er måske muligt at låse teksten op alligevel..."
Hvordan det?
Avatar billede ladyhawke Novice
18. april 2006 - 15:13 #3
Kig i menuen Funktioner -> Beskyt dokument

Der er sikkert password på og det må du så bede om at få fra forfatteren og hvis han/hun ikke synes du skal have lov til det, så må du selv skrive din formular
Avatar billede steelman Novice
18. april 2006 - 15:25 #4
Hmmm ja, men der skal jeg bruge et password :-( Jeg prøver at maile til dem om det.
Smider du et svar?
Avatar billede ladyhawke Novice
18. april 2006 - 15:27 #5
ok, håber du får noget ud af det!
Avatar billede steelman Novice
18. april 2006 - 15:29 #6
det gør jeg også ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2006 - 07:57 #7
Du kan omgå beskyttelsen på følgende måde:

Åbn dokumentet -> Vælg "Gem som" -> Under "Filtype" vælger du "Word 6.0/95(*.doc) -> Under "Filnavn" skriver du f.eks. "typeformular-a8-blanket-1.doc) -> Gem

Nu kan du i det nye dokument fjerne beskyttelsen: Funktioner -> Fjern dokumentbeskyttelse

I forbindelse med denne procedure kan noget af formateringen gå tabt, jeg ved ikke om det gælder for dette dokument.