Avatar billede maqhem Nybegynder
18. april 2006 - 06:44 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ikoner og cursors med fade

hvordan i himlens navn laver man et ikon med en flydende overgang. Jeg har længe haft IconArt (ikke den fulde), som jeg har været glad for. Men nu vil jeg jo så gerne kune lave eksempelvis et rundt ikon - som IKKE ser pixlet ud i kanterne...
tag eksempelvis Internet Explorer: Uanset hvilken baggrundsfarve der ligger bag den, så har den HELT skarpe kanter - ingen undtagelse. Ergo fader den ikke bare ud til hvid eller sort - men gennemsigtig.
Eller som MSN Messenger-ikonet når men får en besked: Dér kommer der da vidst også et halvgennemsigtigt ikon frem - mener jeg på et tidspunkt fandt roden, og så, at den virkeligt er halvgennemsigtig.

Er der nogle der har nogle programmer de kan anbefale hér?
Avatar billede kjeldb Nybegynder
30. april 2006 - 11:27 #1
Prøv Icon Craft fra www.iconempire.com.
(multimediedesigner AK)
Avatar billede maqhem Nybegynder
30. april 2006 - 12:57 #2
Inde under Perfect Icon står der følgende:

Create semi-transparent icons with shadow for Windows XP

Og det er jo dét, jeg leder efter :)

Prøv på siden, du henviser til, at se på ikonerne - de tre cirkler er for pixeleret. Man kan SE kanten, og det må man ikke kunne... Kanten skal kunen være "glat" eller "fyldende" - men det er de ikke...

men Perfect Icon kan tilsyneladen ikke lave lave .ico og .ani filer :(
Avatar billede kjeldb Nybegynder
30. april 2006 - 13:24 #3
Jamen, har du prøvet "Icon Craft"?
Du skriver om "Perfect Icon" og de tre cirkler du omtaler, er vel "Icono Maker"?
Det er tre forskellige programmer. Jeg vil anbefale dig at se på "Icon Craft".