Avatar billede kdjweb Nybegynder
17. april 2006 - 14:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar slukker efter kort stykke tid.

tjae, i får lige historien.

Min computer startede med at slukke engang imellem da jeg havde siddet på den et stykke tid, så besluttede jeg mig for at formatere den, men midt i formateringen slukkede den... så nu har jeg ikke engang mulighed for at formaterer den eller installere windows på den.

(Den slukker stadig efter små 2-3 min. og hvis jeg tænder den direkte bagefter holder den ikke længe.)

computeren er en Medion MD 95800.

Hjælp :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. april 2006 - 14:24 #1
Men du skal jo heller ikke sidde på den ;o)
Har hört (aldrig prövet) at det kan hjälpe at tage batteriet ud og kun köre med strömkabelet.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
17. april 2006 - 14:24 #2
Har samme problem så lytter med. Jeg har en anden tråd om samme problem http://www.eksperten.dk/spm/698563  det er i øvrigt også en medion jeg har. Jeg har stadig ikke fået købt ny blæser, men jeg tror måske det er problemet...
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. april 2006 - 14:25 #3
Jep, skulle lige til at skrive det. Kan nemlig väre den bliver for varm ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. april 2006 - 14:28 #4
Er den ny og der stadig er garanti på, skal du nok ikke begynde at skille den ad, men sende den ind
Avatar billede itopia Nybegynder
17. april 2006 - 19:26 #5
Lyder som et varme problem, dvs. at en blæser eller lignende ikke kører og så bliver CPU'en for varm og maskinen laver et shutdown.

Prøv at boote ind i Bios og se om der ikke er noget der kan oplyse dig om aktuelle tempeaturer på bundkort og CPU - mange Bios har denne funktion - se også hvad indstillingen er for varmenedluk...

/Itopia
Avatar billede kdjweb Nybegynder
19. april 2006 - 12:44 #6
jeg har også et problem med at åbne den, har stadig garanti på den, men gider bare ikke igennem alt det rod :P

den er lidt over et år gammel.

man kan ikke se hvor varm den bliver i bios.

tror også det er køleren :), men hvor skaffer man en ny og hvad koster det
Avatar billede itopia Nybegynder
19. april 2006 - 19:31 #7
Hvis du stadig har garanti på den ville jeg få den sendt ind - lidt surt, men bedre end at skille den ad og så få noget ødelagt...

Jeg har repareret PC'ere for nogle år siden, og specielt bærbare kan være meget trickie at skille ad uden at knække diverse tappe og lignende.

Så mit råd er at sende den ind til rep.

MVH
Itopia
Avatar billede kdjweb Nybegynder
21. april 2006 - 14:21 #8
hehe :) den er meget enkel at åbne man skal bare pille tastaturet ud. :)

jeg er kommet frem til noget nyt. køleren blæser og det var udgangen som var stoppet til, nu slukker den ikke efter noget tid men harddiskens partitions er gået i stykker, og jeg har prøvet alt for at lave den. jeg sender nogle billeder ind når jeg har mulighed for det
Avatar billede kdjweb Nybegynder
22. april 2006 - 13:17 #9
hvis i alle 3 ligger et svar så kan i få 20 point vær
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. april 2006 - 23:46 #10
Svar. Håber du får det til at virke
Avatar billede kdjweb Nybegynder
26. april 2006 - 22:23 #11
nåh så må i dele 30 vær, gider ikke vente længere :)