Avatar billede obhat Nybegynder
16. april 2006 - 22:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Titel på links

Hvordan sætter jeg en titel på mine links?
På billeder virker det fint med: alt="titel"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2006 - 23:03 #1
Brug både ALT og TITLE:

<... alt="dette er en beskrivelse" title="dette er en beskrivelse" ...>

/theSurfer
Avatar billede obhat Nybegynder
16. april 2006 - 23:09 #2
alt virker ikke men title gør.
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2006 - 23:14 #3
Husk at bruge begge
Her er et svar..

/theSurfer
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 23:15 #4
thesurfer > 'Alt' er _kun_ til grafik mens 'title' både kan anvendes på grafik og links.

'Alt' er en forkortelse af 'alternativ', og har til formål, at beskrive et grafisk element (overfor browseren) i tilfælde af, at dette er utilgængeligt - f.eks. hvis stien til et grafisk element er angivet forkert, og elementet derfor ikke kan vises.
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 23:16 #5
... IE har en bug, der gør at den alternative tekst ('alt') vises selv om, at det grafiske element er tilgængeligt.
Avatar billede obhat Nybegynder
16. april 2006 - 23:21 #6
Nu bruger jeg alt til billeder og title til links er det ok?
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 23:22 #7
Jep, det er den korrekte måde.
Avatar billede obhat Nybegynder
16. april 2006 - 23:27 #8
Mange tak :-)
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 23:33 #9
Velbekomme :-)

Lidt læsning, omkring korrekt brug af de respektive attributter, hvis det har interesse:

Om 'alt'-attributten: http://www.w3.org/QA/Tips/altAttribute

Om 'title'-attributten: http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/global.html#h-7.4.3