Avatar billede champfan Praktikant
15. april 2006 - 19:54 Der er 2 kommentarer

Hvorfor kan ActiveSync ikke få forbindelse til min PDA?

Jeg har bokset en del med dette problem, og hjælp fra diverse supportafdelinger har ikke kunnet løse det:

Når man afsøger nettet (og Microsoft) tyder noget på, at der er tale om et generelt problem, når ActiveSync (v. 4.1) ikke kan finde PDA'en, når man sætter den i sin cradle for at synkronisere.

Først når firewallen afsluttes kan ActiveSync finde PDA'en, hvorefter man uden problemer kan slutte firewallen til igen og synkronisere af hjertets lyst. Men første gang kan den altså ikke findes uden at slå firewallen fra (og derefter til igen efter første synkronisering).

På Microsofts supportsider kan man bl.a. finde en walk-through på min firewall, Sygate Personal Firewall (samt 5 andre), men den hjælper heller ikke. Microsoft erkender altså til problemet.

Se denne side:
http://www.microsoft.com/windowsmobile/help/activesync/default.mspx

Min gamle iPaq 3675 m. Windows CE 3.0 havde ikke disse problemer. Den fik kontakt omgående. Min nye Axim m. W 5.0 kniber det derimod med.

Hvad siger andre PDA-brugere?
Avatar billede fanatic Nybegynder
23. april 2006 - 23:06 #1
Hej Champ.

Kan det skyldes at din firewall er sat til at blokere for den trafikport din PDA kommunikerer med? Under settings i ActiveSync er der da valgt connection through DMA? Som en sidste udvej...Måske det ville hjælpe at afinstallere din firewall. Derefter installere den igen. På den måde kan det være at den kommer op og spørger om du vil tillade trafik fra PDA'en i det øjeblik du sætter den i dock'en.
Avatar billede champfan Praktikant
03. maj 2006 - 19:27 #2
Hej fanatic. Beklager den sene besvarelse, som skyldes fravær.

Jeg kan ikke se denne mulighed (connection through DMA) i ActiveSync. Jeg har afinstalleret og reinstalleret adskillige gange uden held. Det mærkelige er, at der ikke kommer en advarselsboks op, når der forsøges forbindelse. Den søger bare uden at få forbindelse.

Når firewallen sluttes til igen, er der derimod ingen problemer med at synkronisere. Det er altså kun når man tilslutter første gang.