Avatar billede out-of-office Nybegynder
15. april 2006 - 10:47 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hijack log

Hej Eksperter
Jeg har kiggede en del spøgsmål igennem for at finde en løsning på mit problem som er "fejl med config.nt" under installering af div. prog. kommer den med en fejl med: 16 bit / dos osv.
Jeg har prøvet at repair af auto... og conf... som anbefalet i et af svarende, men det hjalp ikke. Så nu prøver jeg med log af Hijack    på forhånd tak.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:39:11, on 15-04-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\BROH\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\KBZ1L69Q\eMule0.46c[1]\emule.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\BROH\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\GLQ3E7OH\hjt[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] C:\Documents and Settings\BROH\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\KBZ1L69Q\eMule0.46c[1]\emule.exe -AutoStart
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=48835
O20 - Winlogon Notify: PCANotify - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PCANotify.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: pcAnywhere Host Service (awhost32) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 (WinVNC4) - Unknown owner - C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe" -service (file missing)
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 10:49 #1
den kigger jeg lige på
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 10:52 #2
Der er intet i din log pånær

O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] C:\Documents and Settings\BROH\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\KBZ1L69Q\eMule0.46c[1]\emule.exe -AutoStart

hvor det ser ud til at du kører emule fra Temporary internet files det er vel en fejl?
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 10:53 #3
her er microsofts løsning på dit problem http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767
Avatar billede out-of-office Nybegynder
15. april 2006 - 11:00 #4
Hej levithan
Tak for det hurtige check af log, jeg kan godt se at den starter fra: Temporary Internet Files\Content.IE5\KBZ1L69Q\eMule0.46c[1]\emule.exe -AutoStart men jeg tør ikke ændre på det da min erfaring med ændringer i Emule betyder at "iganværende download forsvinder!! ellers betyder det noget at den starter i temp bib.?
Avatar billede out-of-office Nybegynder
15. april 2006 - 11:01 #5
Hov jeg nådet ikke at se dit svar fra Microsoft.com jeg tjekker lige..
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 11:07 #6
det betyder ikke noget at det ligger i temp men det er da lettere hvis den ligger feks c:\emule0.46c så er det letter at tilgå.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 11:11 #7
http://support.microsoft.com/kb/314106/  kan måske også bruges.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 11:12 #8
men sidste link er vist mere  på hvordan du vejlsøger progammer der ikke vil virke end at installrer programmer og få fejl
Avatar billede out-of-office Nybegynder
15. april 2006 - 11:15 #9
Hej levithan
Tak for linket, jeg havde for en ca. time siden forøgt at kører vejledningen fra Microsoft men jeg "glemte" at også at køre under punkt 4 "comand.com".
Så nu virker skidtet. Tak for hjælper.
Jeg er ikke så stærk i "Eksperten" så jeg regner med at du for point og spøgsmålet lukkes, når jeg svarer i "svar" og send. Endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 11:18 #10
du skal huske at afvise dit eget svar. ellers får du selv points

og velbekomme
Avatar billede out-of-office Nybegynder
15. april 2006 - 11:25 #11
Hej igen
Det kan godt være at jeg skal prøve at sætte mig ind i "regler for opret. og afslut af spøgsmål på eksp." da jeg mener at det ikke lige "ligger til til højre foden".
Den måde (logiske) som man afslutter på.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 11:26 #12
men du kan finde en uofficiel faq her: http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede out-of-office Nybegynder
15. april 2006 - 11:35 #13
Tak for det, der er læsestof til de sene natte timer.
15. april 2006 - 13:03 #14
Generelt: Du har tilsyneladende aldrig (!) rullet WindowsUpdate ? Du får lige min standard 'sang':

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din putter.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. Der skal nok være >40 'pakker' ...

Good Luck... men først når putter er erklæret 'ren' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)
Avatar billede out-of-office Nybegynder
16. april 2006 - 00:52 #15
Hej dr1 Tak for den venlige opsang, om opdateringer!!
Jeg tjekker linket senere søndag.